A dél-koreai Hyundai Mipo Dockyard vállalat frissen vízre bocsátott egy új konténerszállító hajót, melyet már 3. szintű autonóm közlekedésre terveztek.
Ez azt jelenti, hogy a jármű teljesen távolról irányítható és képes önállóan működni, anélkül, hogy szükség lenne legénységre.
Ahogyan az autóknál is, a hajózásban is létezik egy besorolási skála az önvezetés szintjeinek megállapítására. A maximális, 4. szintű besorolás esetén a hajó teljes mértékben autonóm, képes önállóan döntéseket hozni és cselekedni.
A most bemutatott 564 láb (172 méter) hosszú Pos Singapore hajó libériai zászló alatt fog hajózni, és kapacitása 1800 konténeregységre terjed, maximális rakománya pedig 22 200 tonna lehet.
A konténerhajó tervei szerint e hónap végén adják át, és a Pos Singapore tervei szerint 2024 szeptemberétől kezdi meg első hosszabb bemutatóútját.
Borítókép: illusztráció