Kamionos-tüntetés: „Semmi keresnivalója nincs egy teherszállítónak a települések úthálózatán”


A demonstráció napján a Levegő Munkacsoport civil szervezet is megszólalt az ügyben.

A környezet- és egészségvédelemmel foglalkozó szervezet a közösségi oldalán közzétett bejegyzésében azt írta, megítélésük szerint az intézkedések iránya helyes, és környezetvédelmi szempontból indokolható.

Álláspontjuk szerint régóta képviselik azt az elvet, hogy a kisebb rendű utakat mentesíteni kell az átmenő teherforgalomtól, mivel a kamionok jelenléte jelentős légszennyezéssel, zajterheléssel, egészségügyi kockázatokkal és balesetveszéllyel jár.

Úgy vélik, a teherforgalmi útdíjak emelése éppen ezt a célt szolgálja, hiszen a módosítás után kevésbé lesz kifizetődő lakott területeken keresztül közlekedni.

A szervezet ugyanakkor reagált a tiltakozók érveire is, akik szerint az intézkedések következtében megugranak majd a szállítási költségek, ami végső soron a fogyasztási cikkek és az élelmiszerek árában is megjelenhet.

  • ALJAS SUNYIK AKCIÓJA – Videón a két eset

    Egy videóban két olyan közlekedési eset látható, amelyekben közös, hogy a balesetet kiváltó jármű vezetője megállás nélkül továbbhajtott. Az első felvétel Budaörsön készült 2015. december 16-án. A beküldő ezt fűzte az esethez: „Az audis miután láthatóan érzékelte, hogy nekiment a vétlen autósnak, inkább úgy döntött, hogy elhagyja a helyszínt.

A Levegő Munkacsoport szerint célforgalom esetén továbbra is megoldható az áruszállítás úgy, hogy elsősorban gyorsforgalmi utakat használjanak, és a településeken áthaladó útszakaszokat csak a lehető legkisebb mértékben vegyék igénybe.

Hangsúlyozták azt is, hogy az átmenő, nem helyi célú teherforgalomnak nincs helye a lakott területek úthálózatán. Véleményük szerint ilyen esetekben – ahol az infrastruktúra ezt lehetővé teszi – kizárólag a gyorsforgalmi utak használata indokolt.

Borítókép: illusztráció: Kamionnal ütközést úszott meg egy motoros Csepelen. Óriási szerencséje volt

MEGOSZTÁS