A Baleset-megelőzés posztolta ki, hogy Németországban 2020. április 28-tól hatályos német KRESZ (StVO) egyik új szabálya az oly jól ismert „holt teres” balesetek megelőzését tűzte ki céljaként.
„Ezekben az esetekben többnyire a jobbra kanyarodó tehergépkocsi (ritkábban autóbusz) egy előtte elhaladni szándékozó gyalogost, vagy kerékpárost üt el, és a következmények többnyire igen súlyosak: gyakran a gyalogos, vagy kerékpáros halálával végződik.
Az új szabályok értelmében a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű vezetője biztonsági okokból lakott területen belül jobbra, csak „lépési sebességben” kanyarodhat.
A szabályt azokban az útkereszteződésekben kell megtartani, ahol az úttesten, vagy az úttest mellett kerékpáros közlekedésre, vagy az útkereszteződésben gyalogos áthaladására számítani lehet.
Azaz a lakott területen belüli útkereszteződések többségében, ritkábban lakott területen kívül is.
A lépési sebesség valójában inkább kocogási sebességnek felel meg, mert 7-11 km/h közötti értéket jelent. Aki a szabályt megszegi, 70 euró pénzbírságra számíthat, továbbá 1 büntetőpontot kap, melyet a vezetői engedély nyilvántartásban rögzítenek, alaphelyzetben két év időtartamra.
A miniszteri indoklás szerint annak a járművezetőnek, aki a jobbra kanyarodás megkezdése előtt lépési sebességre csökkenti járműve sebességét, mindenképpen észlelnie kell az útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat (még a visszapillantó tükrök holttere esetén is), ezáltal az ilyen jellegű, többnyire rendkívül súlyos kimenetelű balesetek teljes mértékben megelőzhetők.
Elgondolkodtató megoldás és magyarázat, talán nálunk is megérne egy misét…!” – írja a Baleset-megelőzés Facebook oldal