TAPASZTALTÁL VALAMIT, AMIRŐL ÍRJUNK???
Küldd el nekünk ide kattintva:  

Interjú egy mentősofőrrel, a tűzoltó öngyilkosságának okai kapcsán

Hirdetnél itt??? Kérj egy ajánlatot! Katt ide!

SOS Autóklíma töltés
hirdetés

Inkognitóban lévő mentősofőrünkkel korábban cikksorozatot is készítettünk a vonulási esetekről, leginkább abban a témában, hogy a budapesti autósok hogyan segítik őket, vagy éppen hogyan nem. Ezek a cikkek igen tanulságosra sikerültek.

Most megkerestük őt, mert arra voltunk kíváncsiak, hogy mi a véleménye a hazai médiumokban méltatlanul keveset hangoztatott esetről,

miszerint az öngyilkosságba menekült egy tűzoltó, a Belügyi, Rendvédelmi és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerint a vezetőség hibájából!

 

Bp-i Autósok Közössége:
Nyilván a tűzoltósághoz hasonlóan, nálatok is borzasztóan nagy a teher az emberhiány miatt! Hogyan tudtok megélni és mi motivál ma egy mentőápolót, vagy egy mentősofőrt, hogy ezt a “hivatást” válassza? Mesélj az árnyoldalakról!

Csaba (inkognitós mentősofőr):

Itt a pénz, mint motiváció, nem létezik.

Kétféle ember dolgozik a mentőszolgálatnál: Aki szereti ezt csinálni és aki imádja ezt csinálni. A bajtársak 90%-nak van másod, valakinek még harmad állása is,

hogy ételt tudjon tenni az asztalra a családjának. Aki nem dolgozik mellette, annak is van valamilyen más, kiegészítő bevételi forrása.

Nálunk ebből adódik a túlterheltség, a kimerültség.

Sok olyan bajtársam van, akiket egy 24 órás szolgálat után csak pár óra alvás választ el a másik munkahelyétől. Olyan ember, aki hétköznap dolgozik 9-től 5-ig el sem tudja képzelni, hogy mit jelent ez.

A bérfejlesztés tehát nem az erőssége a vezetőségnek. Tavaly szeptemberben volt egy kampány, miszerint 3 mérési elv alapján rangsorolják az állomásokat, és a leginkább terhelt állomásokon dolgozók terheltségi pótlékban fognak részesülni.

Az adatok gyűjtése 1 hónap után befejeződött, de a feldolgozás meghaladhatja a képességeiket, mert én azóta sem láttam azt a bruttó 3000 forintot a bérpapíromon. Szóval ígéretet sokat kapunk, de aki már több éve dolgozik itt tudja, hogy az az övé, amit már elköltött.

Mindezek miatt nagy a fluktuáció.

Jelenleg a Pest Megye területét lefedő Közép-Magyarországi Régióban (KMR) közel az autók 40%-a nem fut, mert nincs rá személyzet. Leginkább gépjárművezető hiányban szenved a régió. Budapesten, aki már 4 éve csinálja ezt, öregnek számít. Vidéki régiókban sokkal jobb a helyzet, ők 1 hét alatt mennek ki annyi beteghez, mint mi 1 nap alatt, jobban bírják a bajtársak ezt a munkát, sokkal alacsonyabb a munkaerőhiány.

Bp-i Autósok Közössége:
Mi a helyzet a túlórákkal? Azt nyilván kifizetik azért…

Csaba (inkognitós mentősofőr):

A mentőszolgálatnál nem a túlórákkal van a baj. Sőt, azt még jól is fizetik. Az alacsony alapbér, ami miatt mindenki erre kényszerül.

Járja a világot a nagy hír, hogy emelik a bérünket. Még a belsős levelezésben is kaptunk erről többször hírlevelet.
Azokat már nem is olvasom, mert azt már sehol nem említik, hogy mellette más juttatásokat meg elvesznek, így a 10%-os fizetésemelés nekem 2,6%-ot jelentett.

Bp-i Autósok Közössége:
Bármi pozitívum, amit valósnak éltél meg?

Csaba (inkognitós mentősofőr):

Persze van pozitívum is. Az elmúlt években a mentőszolgálati igazolvánnyal utazhatunk a BKK járművein díjmentesen. Ez a havi 10000 Forint sokaknak segítség.

Azt sajnálom, hogy az én igényeimet alul múlja a budapesti tömegközlekedési színvonal, ezért nem használom ki ezt a lehetőséget. Nem a járművek minőségével, sokkal inkább az utasok viselkedésével van a gondom, de erről nem a BKK vagy a Mentőszolgálat tehet.

Pozitívum az is, hogy végre rendszeresen kapunk új autókat, erre sokat költ a Mentőszolgálat, ahogy a felszereléseket is szépen fejlesztik.

Bp-i Autósok Közössége:
Mi a munkátokban a legbosszantóbb?

Csaba (inkognitós mentősofőr):

Ami döbbenet, hogy betegek nagy része taxinak néz minket. Nekem, személy szerint ez a megterhelő, hogy a betegek 2 hetes panaszokkal hívnak mentőt úgy, hogy a saját gyógyulásukért addig nem tettek semmit.

Egy műszak alatt átlagban 100-120 kilométert futunk a városban, sokszor kék lámpával. Az utak olyanok, amilyenek. Az autósok egyre előzékenyebbek, de még mindig vannak, akik nem értik, hogy miben lehetnek a segítségünkre.

Az viszont, hogy a helyszínen teljesen bagatell, mentőhívást nem indokló feladatokkal találkozunk elszomorító, mert súlyosabb esetekhez emiatt nem tudunk időben menni. Sok bajtárson látom, hogy ez az, ami komoly stresszt okoz számukra.

Bp-i Autósok Közössége:
Hogyan lehet ezt bírni?

Csaba (inkognitós mentősofőr):

Csak ha szereted. Ki kell tudni zárni a külvilágot, a gondokat és nem szabad hazavinni a munkát, különben felemészt.

Nem menthetsz meg mindenkit, és nem haladhatsz mindig úgy a városban, ahogy szeretnél.


Cikkünket, interjúnkat a tegnap a szakszervezetek.hu független hírügynökség oldalán megjelent tragikus hír és Bárdos Judit szakszervezeti elnök sorai ihlették, miszerint öngyilkosságot követett el egy tűzoltó munkahelyi okok miatt!

 

Tetszik oldalunk?


Dobj fel témát kerületi FB csoportjainkban!
CSATLAKOZZ ITT:  


MÉDIAMEGJELENÉSEINK
Kattints és nézd meg szerepléseink!
(ezért hirdess nálunk)

Garázs csoportunk

(szponzorált tartalmak)
MEGJELENNÉL ITT ?
Katt ide!

Nélkülük nem lennénk


Hirdetés

Hirdetés

Hirdetnél itt??? Kérj egy ajánlatot! Katt ide!

Vélemény, hozzászólás?