Tegnapi cikkünkre reagálva megírta véleményét az inkognitóban lévő mentősofőrünk is, akinek a 6 részes mentős cikksorozatunkat is köszönhetjük!
Mint azt tegnap megírtuk,
Olvasónk hívta fel a figyelmet rá, hogy több olyan rendőrautót lát mostanság,
akik arra is használják a megkülönböztető jelzést, hogy adott forgalmi helyzetben gyorsabban előrejussanak, mint például ennek az új Suzuki Vitarának a vezetője is!
“Van egy felvételem is egy rendőrről, aki csak a kanyarokban használ megkülönböztető jelzést a gyorsabb előrejutásért. Nem hiszem, hogy ez szabályos lenne…”
Az egyik ilyen esetről egy felvételt is küldött nekünk:
A videón látszik, ahogy elkezdi használni a megkülönböztető jelzést, majd amint kifordult le is kapcsolja azt!
Inkognitós mentősofőrünk véleménye a vészvillogó használatáról:
” Először is kénytelen voltam bele képzelni magam azon autóstársaim helyzetébe, akik életükben nem vezettek és valószínűleg nem is fognak megkülönböztető jelzéssel ellátott járművet. Ők azt látják, hogy a rendőr visszaélt a törvények és szabályok adta „hatalmával” és a kikanyarodását a kék lámpa használatával segítette elő.
Bár a videó akár erről is tanúskodhat, azért kicsit jobban beleképzelve magunkat a forgalmi helyzetbe
senkit nem kényszerített sem hirtelen fékezésre, sem irányváltoztatásra. A civil autós megint azt gondolja, hogy akkor mi értelme volt felkapcsolni a kék lámpát? A videón látottak alapján semmi.
Ő úgy ítélte meg, hogy így hamarabb jut el úticéljához és a szabályok erre neki lehetőséget adnak. Ez nem rossz szabály, nem kéne piszkálni. Úgy jó, ahogy van. Ahogyan a buszsáv használata is megengedett vagy a megállással és várakozással kapcsolatos szabályokat is lazábban kezelhetik.
Szerintem egy ilyen videónak nem kell komolyabb feneket keríteni, ennél sokkal rosszabb dolgokat látni az utakon akár a civil autósoktól is. Itt megint fel lehetne hozni, hogy joggal várjuk el azoktól a szabályok betartását, akik számon kérik tőlünk. Érdekes módon engem ez nem zavar. Az irigyeket lehet, hogy annál inkább.
Akik egy ilyen láttán felháborodnak, előbb nézzenek tükörbe, hogy egy nap hány szabályt szegnek meg az utakon.
A videó 17 másodpercéből valóban csak annyit lehet látni, hogy a rendőr a kikanyarodását a kék lámpa használatával segítette. De kaphatta azt az utasítást is, hogy lehetőség szerint minél hamarabb érjenek el egy címre, vagy vissza az örsre. Senkit nem veszélyeztettek és azzal, hogy útjuk többi részén nem használták a megkülönböztető jelzést, így a további veszélyes helyzetektől is megkíméltek másokat és magukat.
Nálunk a kék lámpa használatát a beteg állapota határozza meg. Ez a fő szabály. De ez nem jelenti azt, hogy ne haladhassunk a buszsávban a kék lámpa használata nélkül vagy ne használhassuk a kék lámpát egy szabálytalan kanyarodáshoz vagy megforduláshoz.
Ezzel rengeteg időt spórolunk meg, amit a többi betegtől vennénk el, ha ezek nélkül a dugóban kellene töltenünk több órát vagy körbe kellene járni a fél várost, mert éppen valahol tiltott a balra vagy jobbra kanyarodás, esetleg a megfordulás.
Ezeket nem hobbiból tesszük és nem ettől érezzük magunkat királynak.
Amikor a városban tudunk tartani egy 60-70-es átlagsebességet kiemelkedve, majd hibátlanul ellátunk egy komoly sérültet, esetleg egy sikeres újraélesztést hajtunk végre, akkor egy nagyon jó csapat munkát hozunk össze és igen, ehhez kell az is, hogy a civil autósok elfogadják, hogy a megkülönböztető jelzést nem hobbiból, hanem hivatásból használjuk.
Azt is el kell fogadni, hogy jogunk (és szükség esetén) kötelességünk is használni, de ez rengeteg veszélyt is rejt magában.
Természetesen nem a videón látott a jellemző viselkedés. Egyszer-egyszer előfordul, de legtöbbször mi is betartjuk a szabályokat.
Ha viszont az utca páros oldalán haladunk és a páratlan oldalon van a megadott cím ne várja el senki, hogy 10 perces tisztelet körökkel üdvözöljük a várostervezőket. „
(inkognitóban lévő mentősofőrünk sorait idéztük)
MEGOSZTOM: