A német DEKRA – autóműszaki vizsga és szerviz csoportja – évről-évre összeállítja mintegy 15 millió gépkocsi műszaki állapotát vizsgálva megbízhatósági listáit. Az idei anyag már 10. éve jelenik meg és mára már 500 modellt tartalmaz.
Minden, a listára felkerült autóból legalább 1000 darabot vizsgáltak és nem életkor, hanem futásteljesítmény alapján – 0-tól 150-ezerig km-ig, három, ötvenezer kilométerenkénti csoportba sorolva – őket. Az összesített eredmény ezek átlaga. Az szervezet egy úgynevezett DEKRA Mängel Index (DFI) mutatót használ, amelyben a 100-as indexű volna a tökéletes modell, amely releváns hibák nélküli. (Pl. a 2008 utáni Honda Jazz esetében a vizsgált autók 74 százaléka ilyen.)
A felmérésben csak az autó és az autósok biztonságára vonatkozó hibákat – futómű/kormányzás, motor/környezetvédelem, karosszéria, fék, elektromos berendezések – számították be. A tipikus hibák előfordulását vizsgálják, mint például a kipufogórendszer rozsdásodása, vagy a felfüggesztés lazulása, amelyek a jármű élettartamát és tartósságát hivatottak értelmezhetően és összevethetően jellemezni.
Az összesített adatok alapján a legjobb kompakt. Az évjárat itt nem konkrét évet jelöl, hanem az említett típust ekkor kezdték gyártani.