Többéves bővülés után visszaesett a belföldi gumiabroncspiac, a csökkenés az első 9 hónapban 5 százalékos volt . Az összesítés szerint az idén alig 2,2 millió abroncsot értékesítettek a gyártók szeptember végéig,
miközben tavaly ugyanennyi idő alatt még több mint 2,32 milliót.
A nyári abroncsok forgalma 5,1 százalékkal, míg a téli abroncsoké 7,1 százalékkal csökkent. A személyautó-gumik értékesítése mindkét kategórián belül jelentős mértékben, 7-8 százalék körüli arányban esett vissza.
A pandémiás időszak egyértelmű nyertesei a négy évszakos abroncsok, azok forgalma ugyanis 19.8% százalékkal nőtt az év első háromnegyed részében.
Ehhez a személyabroncs kategória 25,3, míg az SUV abroncsok 54,7 százalékkal járultak hozzá, tehát úgy tűnik leginkább a suv kategória tulajdonosai és a nagyobb felnivel szerelt autók tulajdoosai kedvelik ezeket a típusokat.
A 16 colos kategóriában 30,3, míg a 17-esben 34,3 százalékkal nőtt a négy évszakos gumik piaca. A 14 és 15 colos kategóriában bőven 10 százalék alatti volt csak a növekedés – áll a Continental közleményében.