Hőség ide vagy oda – Gőzerővel zajlik az M7-es felújítása


Bár a hőség sokakat visszatart a munkától, az M7-es autópályán dolgozó szakemberek nem pihennek: a Martonvásár és Lepsény térségében zajló burkolatcserék továbbra is ütemterv szerint haladnak – erről számolt be az MKIF Zrt., a sztráda üzemeltetője.

Két fő helyszínen zajlik a munka:

  • Martonvásár térségében (28–35. km) – A munkálatok várhatóan július 10–11. között zárulnak le.
  • Lepsény térségében (64–73. km) – Itt július 3–4. a tervezett befejezés dátuma.

Mindkét helyszínen teljes burkolatcserét végeznek, ami a kötő- és kopóréteg cseréjét is magában foglalja. A munkálatok során szigorúan ügyelnek arra, hogy az új és régi burkolat között ne keletkezzen 3 mm-nél nagyobb szintkülönbség.

Hétvégén is dolgoznak

A közlemény hangsúlyozza: a kivitelezés hétvégén is folytatódik – vagyis a szombati és vasárnapi munkavégzés sem kivétel. Ennek ellenére a forgalmat a lehető legkevésbé korlátozzák:

  • Balaton felé tartók számára végig két sáv biztosított.
  • Budapest felé tartók a háromsávos szakaszon továbbra is három sávot használhatnak.

Miért van terelés, ha épp senki sem dolgozik?

Gyakori kérdés – válaszolt rá az MKIF: a munkálatoknak technológiai sorrendje van, a különböző rétegek között bizonyos száradási és hűlési idők szükségesek. A terelés tehát nem mindig azt jelenti, hogy épp dolgozik is valaki – attól még a felújítás egy-egy fázisa épp zajlik vagy épp „pihen”.

  • LECKÉZTET, vagy bénázik a konténerszállító sofőrje az M1-M7 kivezetőn?

    Egy videóban három, egymástól független, mégis tanulságos közlekedési helyzetet mutatunk meg. Az első jelenet az M1-M7 kivezető szakaszán, a budaörsi lehajtónál készült. A felvételen egy teherautós műszaki sávból történő szabálytalan besorolása látható. A beküldő szerint a teherautó sofőrje azért húzta rá a járművet a buszra, mert az nem engedte őt besorolni: „A kemény teherautós, aki direkt ráhúzza a távolsági buszra, mert az nem engedi be.”

Hogyan zajlik a burkolatcsere?

A szakszerű útburkolat megújítása hat lépésből áll:

  1. A régi burkolatot eltávolítják, a széleket megvágják.
  2. A port eltávolítják, a felületnek teljesen száraznak kell lennie.
  3. Bitumenes emulziót visznek fel, ami 12 óra alatt szárad.
  4. Ezután jön a friss, 170 °C-os aszfalt, rétegenként 12–24 óra hűléssel.
  5. A burkolati jeleket csak 60 °C alá hűlt felületre lehet felfesteni.
  6. A régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalagot illesztenek, hogy megakadályozzák a víz beszivárgását.

Végül jöhet a terelés bontása, és csak ezután kerülhet ismét forgalomba az újonnan elkészült szakasz.

MEGOSZTÁS