Herpy Miklós közlekedési ügyvéd szerint három olyan módszer is elképzelhető, amelyekkel vissza lehetne szorítani a kisebb-nagyobb gyorshajtások számát Magyarországon.
Lakott területen belül jelenleg 15 km/óra a tolerancia a közlekedési közigazgatási ügyekben, amit Herpy túlzott mozgástérnek tart. Objektív felelősség alapján indított eljárást csak akkor folytatnak le, ha a sebességtúllépés ennél nagyobb, de a szabálytalan autót nem állították meg a rendőrök a helyszínen, és a rendszám alapján utólag értesítik az üzembentartóját, hogy a sebességtúllépés mértékétől függően fizessen 50 vagy akár 468 ezer forint bírságot.
A közlekedési ügyvéd szerint ez a gazdagokat védi, akik az akár több tízmillió forint értékű autók volánja mögött nevetnek a pár százezer forintos büntetésen. Azt viszont mindenki értené, ha nyugati példákhoz igazodva a közigazgatási ügyekben megkeresett autótulajdonosokat, illetve üzembentartókat köteleznék a gyorshajtás elkövetőjének megnevezésére, majd az illető a pénzbüntetés mellett előéleti pontokat is kapna.
– írja cikkében a Telex.hu
Herpy Miklós azt is elmondta a portálnak, hogy ezzel a változással fokozni lehetne a pontrendszer visszatartó erejét is, hiszen akinek 2 év alatt 18 pontja összegyűlik, attól fél évre elveszik a jogosítványát. Gyorshajtásért minimum négy, legfeljebb nyolc büntetőpontot írnak fel, ha sikerül azonosítani a jármű vezetőjét, így két éven belül 3-5 gyorshajtás, és ugrik a jogsi.
KAPCSOLÓDÓ:
Amit ez E-ROLLER kapcsán TUDNOD KELL! Dr. Herpy – Roller szabályok
Epizódunkat a babát magára rögzítő, budaörsi rolleres ihlette. Döbbenet, hogy a megfelelő szabályozás hiányában mekkora a káosz jelenleg az elektromos rollerek tekintetében. Szabályt sértett-e az utast szállító rolleres? Erre és sok másra is választ kapsz ebből a videóból.
A közlekedési ügyvéd azzal folytatta gondolatmenetét, hogy ha az új szabályozás bevezetése után a jármű tulajdonosa a felszólítás ellenére sem nevezné meg a gyorshajtót, a pénzbüntetés mellett néhány hónapra ki kellene vonni az autót a forgalomból. Ez szintén olyan visszajelzés lenne a társadalom felé, ami sokakat elrettentene a száguldástól.
Herpy Miklós szerint az is probléma, hogy a technika mai színvonalát figyelembe véve indokolatlan a túlzott sebességtolerancia.
Úgy gondolja, hogy a járművezetők következetesebb felkutatása mellett, lakott területen belül 5-8 km/órára kell csökkenteni a közigazgatási eljárásban kiszabott bírságokhoz tartozó alsó sebességküszöböt, ahogy ez más országokban már régóta így van.
A teljes cikk itt olvasható.