Röviden, tömören ez a konklúzió a HVG cikkéből.
A rezsiharc elbukásával egyik pillanatról a másikra nagyot fordult a világ a villanyautósokkal is. Most úgy néz ki,
ha valaki csak a „rezsivédett” árammennyiség felett tudja otthon tölteni autóját, azzal szembesülhet, hogy még 600 forint feletti hagyományos üzemanyagáraknál is a benzines vagy dízeles autóstársak járnak jobban.
– írja a portál.
A HVG számításai a tavaly szeptember óta minden benzinkútnál kötelezően feltüntetett adatokból indul ki, ugyanis egy ideje üzemanyagfajtánként ki kell írni, mennyibe kerülne 100 kilométernyi út megtétele.
A fiktív gépjárművekre számolt becslés az elektromos autókra is vonatkozik, ahol a fajlagos fogyasztást 100 kilométerenként 17,13 kWh-ban határozták meg. (Mindez egyébként annyiban nem tekinthető pontosnak, hogy míg egy benzines tankolásnál nincs töltési veszteség, az elektromos autóknál észrevehető mennyiségű áram eltűnik töltés közben is. Pontosabb lenne az otthoni villanyórán mért adatokat nézni, mert valójában ott látni, mennyiből is töltjük fel az autónkat, de ilyen nem állt rendelkezésünkre.)
Mindenesetre a 17,13 kWh egy hivatalos adat, ezzel számolva pedig 38 forintos áramárnál, alig 650 forintunkba kerül 100 kilométer egy papíron átlagos fogyasztású villanyautóval. Ugyanekkora táv manapság egy hagyományos autóval, 480 forintos fixáras üzemanyag és 7 literes fogyasztás mellett 3360 forintba kerülne. Nincs is kérdés, miért éri meg nagyon most az elektromos autózás.
Ebbe az idilli helyzetbe rondít bele az elszálló áramár, ami – a rezsihatár fölött – akár 250 forint is lehet kilowattóránként. Ha ezzel számolunk, máris 4327 forintra ugrik fel 100 kilométernyi villanyautózás ára.
Magyarán 620 forintos literenkénti benzinárig ugyanannyiból autózunk száz kilométert, mint egy villanyautóval.
– írták meg.
A portál megemlíti még, hogy a kulcskérdés tehát az, rendelkezik-e az e-autós megújuló energiaforrással otthonában. De a Jövő Mobilitása Szövetség szerint a fejlődés szempontjából legalább ilyen fontos további befolyásoló tényező, hogy a céges autók otthontöltését is el lehessen számolni végre. Hiszen, míg a hagyományos céges autók tankolásának elszámolás régóta megoldott, addig a céges autó otthoni töltésénél ez nincs megoldva.
A teljes cikk itt olvasható.
Támogatott link:
Akárhogyan is, de napelem nélkül drágább lesz az egyre inkább elektromosságra épülő világunkban az eszközeink, például villanyautónk üzemeltetése.