Hasznos tippek és tanácsok a négyévszakos abroncsok vásárlásához

Míg korábban az autótulajdonosok nagy része tartott a négyévszakos gumiabroncsok használatától, ma már egyre elterjedtebbek azok az autógumik, melyeket télen és nyáron egyaránt lehet használni. Mivel a négyévszakos gumiabroncsok egész évben fent maradnak autónk kerekein, ezért használatuk jelentős idő és költségmegtakarítással jár. Szerencsére az elmúlt évek során hatalmas változáson mentek keresztül a négyévszakos gumiabroncsok, így bátran állíthatjuk, hogy megfelelő körülmények között és megfelelő használat mellett ezekkel a gumiabroncsokkal is biztonságos, és költséghatékony lehet a közlekedés.

Hogy hogyan tudunk spórolni a négyévszakos abroncsok használatával?

Egyrészt nem megy el időnk tavasszal és ősszel a szezonális gumicserével, másrészt nem is kell fizetnünk két abroncsszettért és magáért a gumicseréért, de plusz kiadással járhat az éppen nem használt gumik tárolása is.

Mit kell tudnunk a legújabb négyévszakos abroncsokról?

Az Autotire szerint a mai négyévszakos gumiabroncsok mintázata és anyagösszetétele is eltér a szezonális társaitól, hiszen a gyártók ezeket a gumikat kifejezetten a téli és nyári közlekedésre fejlesztette ki. A négyévszakos abroncsok anyaga valamivel puhább annak érdekében, hogy ezek a gumik a téli hónapokban a tartós hideg időben is megfelelő tapadást tudjanak nyújtani számunkra az utakon. Az abroncsok felületén megtalálhatjuk a hosszanti, illetve a keresztirányú bordákat is, ezek pedig a megfelelő vízelvezetésért felelősek, hiszen megakadályozzák azt, hogy a gumi a vizes útfelületen megcsússzon (aquaplaning). A tévhitekkel ellentétben ez nem csak ősszel és télen fontos, hanem a tavaszi-nyári nagy esőzések idején is.

A négyévszakos gumik azoknak az autóvezetőknek lehet jó választás, akik autójukat leggyakrabban városban használják, és akik a nyugodt, és megfontolt vezetői stílust preferálják. Bár jó tudni, hogy a négyévszakos abroncsok használatával valóban megússzuk a gyakori abroncscserét, de arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy ezeknél a modelleknél is legalább évente ellenőrizni kell az abroncsok állapotát, és fontos, hogy ezeket az abroncsokat félévente centríroztatni is kell!

Hogyan vásároljunk négyévszakos gumiabroncsot?

Bár való igaz, hogy óriási fejlődésen mentek keresztül az elmúlt évek során a négyévszakos abroncsok, azért még találhatunk a piacon rossz minőségű, gyenge gumikat is, ezért legyünk körültekintőek akkor, amikor új négyévszakos abroncsot kell vásárolnunk. Semmiképp nem ajánlott a legolcsóbb modellt választani, hiszen azok nagy valószínűséggel se nem tudnak biztonságos közlekedést nyújtani számunkra, se nem lesz velük költségkímélő az autózás, hiszen hamar tönkre mennek, eldeformálódnak.

Vásárlás során szem előtt kell tartanunk a saját igényeinket, illetve azt, hogy autónkat milyen gyakran, milyen körülmények között fogjuk használni. Lényeges emellett figyelembe vennünk az autó típusát, pontos méretét is, melyben, ha nem vagyunk biztosak, akkor olvassuk ki a gyári gumiméretet az autó kézikönyvéből. Ha a hatalmas kínálatban nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy melyik abroncsmodellt válasszuk, akkor jó ötlet lehet megnézni a nagyobb abroncstesztek eredményeit, de olvashatunk felhasználói véleményeket is a témában.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Kamera rögzítette: Elvesztette uralmát a pickup sofőrje az M5-ösön

    Kamera rögzítette: Elvesztette uralmát a pickup sofőrje az M5-ösön


  • Soroksári frontális ütközés: Egyéves gyermek is megsérült a balesetben

    Soroksári frontális ütközés: Egyéves gyermek is megsérült a balesetben


  • Halálra gázolt egy nőt. Azt hitte egy őz volt és továbbhajtott

    Halálra gázolt egy nőt. Azt hitte egy őz volt és továbbhajtott


  • Rombolt a BMW-vel, majd el akart tűnni, de felvette a kamera

    Rombolt a BMW-vel, majd el akart tűnni, de felvette a kamera


  • Ronggyá törtek egy Porschét Tarján térségében

    Ronggyá törtek egy Porschét Tarján térségében


  • Benéztek a kocsiba a rendőrök – Nem bírták ki röhögés nélkül

    Benéztek a kocsiba a rendőrök – Nem bírták ki röhögés nélkül


  • Lézerrel „támadt” a Peugeot sofőrje az M2-esen

    Lézerrel „támadt” a Peugeot sofőrje az M2-esen


  • Várj! Emiatt pillanatnyilag még nem lehet LED-et építeni a halogénfényszórós autókba Magyarországon

    Várj! Emiatt pillanatnyilag még nem lehet LED-et építeni a halogénfényszórós autókba Magyarországon


  • Bent maradt a sérült járműben. Hatalmas sebességgel belerohantak az M3-ason

    Bent maradt a sérült járműben. Hatalmas sebességgel belerohantak az M3-ason


  • Friss hírek Sallai Nóra állapotáról. A történtek ellenére pozitív és elszánt

    Friss hírek Sallai Nóra állapotáról. A történtek ellenére pozitív és elszánt


  • Hat gépjármű ütközött össze az M3-ason. Teljes útzár!

    Hat gépjármű ütközött össze az M3-ason. Teljes útzár!


  • Ekkora “padkázást” még nem láttunk. Elől-hátul tetemes a kár

    Ekkora “padkázást” még nem láttunk. Elől-hátul tetemes a kár


  • Két hónapra búcsúzhat a jogosítványától egy ilyen manőver miatt

    Két hónapra búcsúzhat a jogosítványától egy ilyen manőver miatt


  • Orbán Viktor kiakadt az üzemanyagár alakulása miatt

    Orbán Viktor kiakadt az üzemanyagár alakulása miatt


  • 282 km/h sebességgel, a kábelekbe kapaszkodva utazott egy magyar férfi a vonaton Németországban

    282 km/h sebességgel, a kábelekbe kapaszkodva utazott egy magyar férfi a vonaton Németországban