Hasznos tippek és tanácsok a négyévszakos abroncsok vásárlásához

Míg korábban az autótulajdonosok nagy része tartott a négyévszakos gumiabroncsok használatától, ma már egyre elterjedtebbek azok az autógumik, melyeket télen és nyáron egyaránt lehet használni. Mivel a négyévszakos gumiabroncsok egész évben fent maradnak autónk kerekein, ezért használatuk jelentős idő és költségmegtakarítással jár. Szerencsére az elmúlt évek során hatalmas változáson mentek keresztül a négyévszakos gumiabroncsok, így bátran állíthatjuk, hogy megfelelő körülmények között és megfelelő használat mellett ezekkel a gumiabroncsokkal is biztonságos, és költséghatékony lehet a közlekedés.

Hogy hogyan tudunk spórolni a négyévszakos abroncsok használatával?

Egyrészt nem megy el időnk tavasszal és ősszel a szezonális gumicserével, másrészt nem is kell fizetnünk két abroncsszettért és magáért a gumicseréért, de plusz kiadással járhat az éppen nem használt gumik tárolása is.

Mit kell tudnunk a legújabb négyévszakos abroncsokról?

Az Autotire szerint a mai négyévszakos gumiabroncsok mintázata és anyagösszetétele is eltér a szezonális társaitól, hiszen a gyártók ezeket a gumikat kifejezetten a téli és nyári közlekedésre fejlesztette ki. A négyévszakos abroncsok anyaga valamivel puhább annak érdekében, hogy ezek a gumik a téli hónapokban a tartós hideg időben is megfelelő tapadást tudjanak nyújtani számunkra az utakon. Az abroncsok felületén megtalálhatjuk a hosszanti, illetve a keresztirányú bordákat is, ezek pedig a megfelelő vízelvezetésért felelősek, hiszen megakadályozzák azt, hogy a gumi a vizes útfelületen megcsússzon (aquaplaning). A tévhitekkel ellentétben ez nem csak ősszel és télen fontos, hanem a tavaszi-nyári nagy esőzések idején is.

A négyévszakos gumik azoknak az autóvezetőknek lehet jó választás, akik autójukat leggyakrabban városban használják, és akik a nyugodt, és megfontolt vezetői stílust preferálják. Bár jó tudni, hogy a négyévszakos abroncsok használatával valóban megússzuk a gyakori abroncscserét, de arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy ezeknél a modelleknél is legalább évente ellenőrizni kell az abroncsok állapotát, és fontos, hogy ezeket az abroncsokat félévente centríroztatni is kell!

Hogyan vásároljunk négyévszakos gumiabroncsot?

Bár való igaz, hogy óriási fejlődésen mentek keresztül az elmúlt évek során a négyévszakos abroncsok, azért még találhatunk a piacon rossz minőségű, gyenge gumikat is, ezért legyünk körültekintőek akkor, amikor új négyévszakos abroncsot kell vásárolnunk. Semmiképp nem ajánlott a legolcsóbb modellt választani, hiszen azok nagy valószínűséggel se nem tudnak biztonságos közlekedést nyújtani számunkra, se nem lesz velük költségkímélő az autózás, hiszen hamar tönkre mennek, eldeformálódnak.

Vásárlás során szem előtt kell tartanunk a saját igényeinket, illetve azt, hogy autónkat milyen gyakran, milyen körülmények között fogjuk használni. Lényeges emellett figyelembe vennünk az autó típusát, pontos méretét is, melyben, ha nem vagyunk biztosak, akkor olvassuk ki a gyári gumiméretet az autó kézikönyvéből. Ha a hatalmas kínálatban nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy melyik abroncsmodellt válasszuk, akkor jó ötlet lehet megnézni a nagyobb abroncstesztek eredményeit, de olvashatunk felhasználói véleményeket is a témában.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet, támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Lopott autóval ment a rendőrtől segítséget kérni, mert elakadt

    Lopott autóval ment a rendőrtől segítséget kérni, mert elakadt


  • Rókatetemeket aggatott a pótkerekére. Így közlekedett

    Rókatetemeket aggatott a pótkerekére. Így közlekedett


  • Kamionos tolatott vissza, mert elnézte a kihajtót. Az sem zavarta, hogy rálóg a forgalmi sávra

    Kamionos tolatott vissza, mert elnézte a kihajtót. Az sem zavarta, hogy rálóg a forgalmi sávra


  • Kilenc autó ütközött az M0-áson. Torlódásra kell számítani

    Kilenc autó ütközött az M0-áson. Torlódásra kell számítani


  • Dr. Herpy: Egy autónyi távolságért ezt kockáztatod!

    Dr. Herpy: Egy autónyi távolságért ezt kockáztatod!


  • Szabálytalan biciklist gázolt el a taxis. Foghatja a fejét, mert a bringás lelépett

    Szabálytalan biciklist gázolt el a taxis. Foghatja a fejét, mert a bringás lelépett


  • A rendőrök orra előtt forgalommal szemben hajtott be a körforgalomba

    A rendőrök orra előtt forgalommal szemben hajtott be a körforgalomba


  • Ne szépítsük! Ez a BMW-s egy állat! Az ámokfutó taxisnak pedig igen zsíros fuvarja lehetett

    Ne szépítsük! Ez a BMW-s egy állat! Az ámokfutó taxisnak pedig igen zsíros fuvarja lehetett


  • Delhusa Gjon idegességében mutatta fel azt az igazolványt, amit nem kellett volna. A rendőrség még elnézést is kért tőle

    Delhusa Gjon idegességében mutatta fel azt az igazolványt, amit nem kellett volna. A rendőrség még elnézést is kért tőle


  • Kötelező, új készülék jöhet az autókba

    Kötelező, új készülék jöhet az autókba


  • 750 tonnás, 100 méter hosszú szerelvény – minden idők legnagyobb szállítmánya Magyarországon

    750 tonnás, 100 méter hosszú szerelvény – minden idők legnagyobb szállítmánya Magyarországon


  • Oktatás közben történt meg a tanulóvezető rémálma Kőbányán

    Oktatás közben történt meg a tanulóvezető rémálma Kőbányán


  • A tömegbe hajtott egy autós Münchenben. Sokan megsérültek

    A tömegbe hajtott egy autós Münchenben. Sokan megsérültek


  • Kamion ütötte ki az autókat az Árpád hídon. Az egyik autó a híd túloldalán kötött ki

    Kamion ütötte ki az autókat az Árpád hídon. Az egyik autó a híd túloldalán kötött ki


  • Az egyre több áltraffipax egy átverés, amit lehet szeretni!?

    Az egyre több áltraffipax egy átverés, amit lehet szeretni!?