Hasznos tippek és tanácsok a négyévszakos abroncsok vásárlásához

Míg korábban az autótulajdonosok nagy része tartott a négyévszakos gumiabroncsok használatától, ma már egyre elterjedtebbek azok az autógumik, melyeket télen és nyáron egyaránt lehet használni. Mivel a négyévszakos gumiabroncsok egész évben fent maradnak autónk kerekein, ezért használatuk jelentős idő és költségmegtakarítással jár. Szerencsére az elmúlt évek során hatalmas változáson mentek keresztül a négyévszakos gumiabroncsok, így bátran állíthatjuk, hogy megfelelő körülmények között és megfelelő használat mellett ezekkel a gumiabroncsokkal is biztonságos, és költséghatékony lehet a közlekedés.

Hogy hogyan tudunk spórolni a négyévszakos abroncsok használatával?

Egyrészt nem megy el időnk tavasszal és ősszel a szezonális gumicserével, másrészt nem is kell fizetnünk két abroncsszettért és magáért a gumicseréért, de plusz kiadással járhat az éppen nem használt gumik tárolása is.

Mit kell tudnunk a legújabb négyévszakos abroncsokról?

Az Autotire szerint a mai négyévszakos gumiabroncsok mintázata és anyagösszetétele is eltér a szezonális társaitól, hiszen a gyártók ezeket a gumikat kifejezetten a téli és nyári közlekedésre fejlesztette ki. A négyévszakos abroncsok anyaga valamivel puhább annak érdekében, hogy ezek a gumik a téli hónapokban a tartós hideg időben is megfelelő tapadást tudjanak nyújtani számunkra az utakon. Az abroncsok felületén megtalálhatjuk a hosszanti, illetve a keresztirányú bordákat is, ezek pedig a megfelelő vízelvezetésért felelősek, hiszen megakadályozzák azt, hogy a gumi a vizes útfelületen megcsússzon (aquaplaning). A tévhitekkel ellentétben ez nem csak ősszel és télen fontos, hanem a tavaszi-nyári nagy esőzések idején is.

A négyévszakos gumik azoknak az autóvezetőknek lehet jó választás, akik autójukat leggyakrabban városban használják, és akik a nyugodt, és megfontolt vezetői stílust preferálják. Bár jó tudni, hogy a négyévszakos abroncsok használatával valóban megússzuk a gyakori abroncscserét, de arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy ezeknél a modelleknél is legalább évente ellenőrizni kell az abroncsok állapotát, és fontos, hogy ezeket az abroncsokat félévente centríroztatni is kell!

Hogyan vásároljunk négyévszakos gumiabroncsot?

Bár való igaz, hogy óriási fejlődésen mentek keresztül az elmúlt évek során a négyévszakos abroncsok, azért még találhatunk a piacon rossz minőségű, gyenge gumikat is, ezért legyünk körültekintőek akkor, amikor új négyévszakos abroncsot kell vásárolnunk. Semmiképp nem ajánlott a legolcsóbb modellt választani, hiszen azok nagy valószínűséggel se nem tudnak biztonságos közlekedést nyújtani számunkra, se nem lesz velük költségkímélő az autózás, hiszen hamar tönkre mennek, eldeformálódnak.

Vásárlás során szem előtt kell tartanunk a saját igényeinket, illetve azt, hogy autónkat milyen gyakran, milyen körülmények között fogjuk használni. Lényeges emellett figyelembe vennünk az autó típusát, pontos méretét is, melyben, ha nem vagyunk biztosak, akkor olvassuk ki a gyári gumiméretet az autó kézikönyvéből. Ha a hatalmas kínálatban nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy melyik abroncsmodellt válasszuk, akkor jó ötlet lehet megnézni a nagyobb abroncstesztek eredményeit, de olvashatunk felhasználói véleményeket is a témában.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • A Tesla még az Audit is elverte 2024-ben. Először fordult elő, hogy több autót adott el a kizárólag villanyautókat gyártó cég

    A Tesla még az Audit is elverte 2024-ben. Először fordult elő, hogy több autót adott el a kizárólag villanyautókat gyártó cég


  • Többé nem kell kinyomtatni, PDF-ként is bemutathatod a hatóságoknak a zöldkártyát

    Többé nem kell kinyomtatni, PDF-ként is bemutathatod a hatóságoknak a zöldkártyát


  • A navit követte a magyar kamionos. Egy osztrák gáton rekedt

    A navit követte a magyar kamionos. Egy osztrák gáton rekedt


  • Óvodába siettek, halálra gázolta őket egy autó Bagon – Újabb részletek

    Óvodába siettek, halálra gázolta őket egy autó Bagon – Újabb részletek


  • Kb. 5,5 millió forintos bírságot fizethet, mert gumit füstölt és porfelhőt vert fel autójával

    Kb. 5,5 millió forintos bírságot fizethet, mert gumit füstölt és porfelhőt vert fel autójával


  • Súlyos baleset történt az M1-esen. Kamionba hajtott egy kisbusz

    Súlyos baleset történt az M1-esen. Kamionba hajtott egy kisbusz


  • „A tapolcai driftelő ártatlanokat tarolt le” címmel kaptuk a felvételt

    „A tapolcai driftelő ártatlanokat tarolt le” címmel kaptuk a felvételt


  • Börtönbe megy a buszt is megállító, közlekedési táblával hadonászó férfi

    Börtönbe megy a buszt is megállító, közlekedési táblával hadonászó férfi


  • Kipattantak a luxus Merciből, majd jött a meglepetés

    Kipattantak a luxus Merciből, majd jött a meglepetés


  • Egy munkába igyekvő rendőr csapódott az út közepén veszteglő kamionnak

    Egy munkába igyekvő rendőr csapódott az út közepén veszteglő kamionnak


  • Zebrán gázolta halálra a 21 éves fiatalt egy sofőr Balatonszárszón

    Zebrán gázolta halálra a 21 éves fiatalt egy sofőr Balatonszárszón


  • Letarolt egy oszlopot és több fát, majd a járdán állt meg a busz Kispesten. Két autóval ütközött

    Letarolt egy oszlopot és több fát, majd a járdán állt meg a busz Kispesten. Két autóval ütközött


  • Elképesztő jelenet a 3-as főúton: Nem tudta befejezni az előzést egy Opel Corsa

    Elképesztő jelenet a 3-as főúton: Nem tudta befejezni az előzést egy Opel Corsa


  • Meglepődtek a rendőrök: Szögekkel tűzdelte tele gumiabroncsát egy sofőr Borsodban

    Meglepődtek a rendőrök: Szögekkel tűzdelte tele gumiabroncsát egy sofőr Borsodban


  • Sífelvonón utazó gyerekkel ütközött egy autó Ausztriában

    Sífelvonón utazó gyerekkel ütközött egy autó Ausztriában