Habár a bővítés pontos időpontját még nem tudni, az M7-es autópálya Budapest és Székesfehérvár között 2-x3 sávosra bővül. Ez nyilván terelésekkel is jár majd, de a bővítés után talán balesetből is kevesebb lesz a sztrádán. – adta hírül a feol.hu
A legutóbbi közutas napon is szóba került az M7-es autópálya bővítésének témája. Amint ugyanis Molnár István, a Magyar Közút Zrt. Fejér vármegyei területi igazgatója, egyben a Közlekedéstudományi Egyesület megyei elnöke kiemelte, 2022 őszén több mint 1200 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését és fejlesztését vette át a Magyar Közúttól az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) Ennek a szervezetnek lesz a feladata a már említett bővítés.
Molnár István előadásából az is kiderült, hogy már elkészültek a kiviteli tervek az M1-es autópálya M0-s és Bicske közötti szakaszának 2×3 sávosra bővítése kapcsán. Az autópálya Bicske és az országhatár közötti szakaszának bővítését pedig ezt követően, további ütemekben végzi majd el az MKIF Zrt. A Bicske és Tatabánya közötti szakasz építési engedéllyel is rendelkezik és a közeljövőben meg is kezdődik a bővítés. – írja a portál.
Ami pedig az M7-es autópályát illeti, annak jobb oldali (tehát a Balaton felé vezető) oldala az M0-ás és a Balatonvilágosi csomópont között teljes hosszban három sávosra bővül, a bal pályán pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között építik három sávosra az autópályát. (Innen Budapest felé pedig gyakorlatilag már kész a három sáv.)
A lap megkereste az MKIF Zrt-t, arról érdeklődve, van- már konkrét dátuma az építkezésnek, bővítésnek, de választ ezidáig nem kaptak. Friss híreink itt.