Három gyanúsított a porvihar tragédiája után – Két év telt el, de még mindig nincs lezárva az M1-es tömegbaleset ügye

Több mint két esztendő telt el a Herceghalomnál történt, sokkoló kimenetelű tömegbaleset óta, ám az igazságszolgáltatás még mindig nem jutott el a végéhez.

A 2023. március 11-én, porviharban bekövetkezett láncreakciós ütközéssorozat 41 járművet érintett, egy ember életét vesztette, sokan megsérültek. A hatóságok mostanáig három gyanúsítottat neveztek meg, de a felelősség kérdése továbbra is nyitott – erősítette meg a rendőrség a Népszava megkeresésére.

Szakértők szerint nem ritka, hogy egy ennyire összetett ügy akár három évig is húzódjon. Minden részletet – időjárási körülményeket, látási viszonyokat, járműmozgásokat – gondosan ki kell elemezni, mielőtt vádemelésre kerülhetne sor.

Már 2023 nyarán is arról lehetett hallani, hogy bár zajlik a nyomozás, konkrét felelőst akkor még nem sikerült beazonosítani. Fordulat csak 2024 októberében történt: akkor hallgattak ki két gyanúsítottat, majd később egy harmadikat is.

Elnézést, ha zavaró!
Kizárólag a reklámok segítik működésünket, köszönjük, hogy elviseled. Mögöttünk nem áll semmilyen finanszírozó szervezet! Ha segítenél, mert fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!


2024 februárjában is történt hasonló baleset. Annál az esetnél füst és köd okozta a káoszt. Azt az esetet kielemezte nálunk Dr. Herpy Miklós.

Az M7 TÖMEGBALESET tanulságai – dr. Herpy jogi vélemény

Ebben a videóban Dr Herpy Miklós, ügyvéd jogi véleményét nézhetitek/hallgathatjátok meg. A sajnálatos, múlt hét vasárnap reggeli, M7-esen történt esettel foglalkozunk. Az autópályán eleve ködfoltok voltak Velence térségében, de a legnagyobb problémát egy környékbeli csirketelepen kigyulladt épület füstje okozta. Sajnos a járművezetők közül sokan nem a látási viszonyoknak megfelelően vezettek, ez vezetett a tömegbalesethez.


A kártérítések ügyében a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) külön eljárást alkalmazott, hogy a vétlen károsultak gyorsabban hozzájussanak a pénzükhöz. A legfrissebb, 2024 decemberi adatok szerint a 37 beérkezett kárigényből 34-et már lezártak, az átlagos kifizetés 4,1 millió forint volt. Ha bebizonyosodik a felelősség, a biztosítók utólag behajtják az összeget a károkozóktól.

A tragédia napján a látási viszonyokat hirtelen romló, lokális porátfúvás nehezítette, amelynek kialakulását az autópálya-kezelő szóvivője szerint már órákkal korábban előre lehetett sejteni. A halálos áldozat azonosítása is rendkívül nehéz volt – személyazonosságát végül csak az iratai alapján tudták megállapítani.

Az ügy jelenleg is nyitott, és bár már három ember áll a hatóságok látókörében, a végső felelősség kimondására még akár hosszú hónapokat kell várni.

MEGOSZTÁS