Sok autósnak komoly gondot okoz a párhuzamos parkolás, pláne, ha tolatva kell beállni. A sikerhez azonban csak négy lépést kell betartani.
Hiába tanítják meg az autósiskolák oktatói, és szerepel a vizsgakövetelmények között is – vagyis ezen tudás nélkül nem lehetne megszerezni a jogosítványt –, rengeteg embernek okoz problémát a helyes parkolás. És itt most nem arra gondolunk, hogy valaki szándékosan, nemtörődöm módon parkolja le az autóját, hanem arra, hogy tényleg nehézséget okoz az illetőnek a párhuzamos parkolás.
Pedig a módszer valójában pofonegyszerű, csak sokan elfelejtik a tanultakat. Az alábbi négy pont betartásával ugyanis bárki képes lehet különösebb korrigálás és előre-hátra mozgás nélkül bepakrolni még a legkisebb helyre is.
- A kinézett parkolóhely mellett álljunk meg úgy, hogy az autónk hátsó tengelye legyen egy vonalban a hely előtt parkoló autó lökhárítójával. Fordítsuk el a kerekeket.
- Tolassunk addig, amíg a parkolóhoz közelebb eső hátsó kerekünk egy vonalban nem lesz a parkolóhely előtt álló autó út felőli síkjával. Ekkor kormányozzuk egyenesbe az autót, majd folytassuk a tolatást.
- Amikor a hátsó, külső gumiabroncs elérte ugyanezt a síkot, kormányozzuk az előzővel ellentétes irányba az autót.
- Végül álljunk előrébb/hátrébb úgy, hogy az előttünk és a mögöttünk lévő autó között is nagyjából ugyanakkora távolság legyen.
Mindezt azonban nemcsak szavakkal, képekkel és videóval lehet leírni, de tudományos módszerekkel is.
Az Opel (illetve Vauxhall) a Londoni Egyetemmel közösen készítette el a képletet, amelynek köszönhetően bárki kiszámolhatja, mekkora helyre van szüksége minimálisan ahhoz, hogy egy párhuzamos parkolásnál le tudja parkolni az autóját.
Az alábbi képletben az
- r – mekkora sugárban fordul az autó
- l – tengelytávolság
- k – az első kerék közepétől az autó elejéig mért távolság
- w – az előttünk parkoló autó szélessége.
Elő a centikkel, indulhat a méregetés!
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170914_parhuzamos_parkolas_keplete
Megosztom itt: