Hirdetés

Hírek
Fotók – Miért halt meg a motoros az Erzsébet hídon?
Fotók – Miért halt meg a motoros az Erzsébet hídon?
Hirdetés

Valakinek megint nem jelentett semmit a buszsáv fogalma, és ez egy motoros életébe került a múlt héten, az Erzsébet hídon. – írja a totalcar.hu

A most következő pár sor nem sajátunk, hanem a Totalcar szerzeménye,  viszont a leírtakkal teljesen egyetértünk, éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy minél több emberhez eljusson és bízunk benne, hogy legalább pár ember fejében megmarad a lényeg.

Meghalt egy motoros Budapesten szeptember 13-án, csütörtökön, a reggeli órákban, az Erzsébet hídon. Az ilyesmire manapság nem kapjuk fel a fejünket, hiszen általában a balesetek is csak addig érdeklik az embert, amíg a hírhez fotót is mellékel a rendőrség. Azt meg lehet nézni a de jó, hogy nem én vagyok most ott a zsákban-érzése miatt, és már lapozunk is tovább – olvasható a Totalcar.hu oldalán.

Fotó: Zách Dániel / Totalcar

Ebben a mostani esetben együtt van minden, ami miatt igazán gáz manapság Magyarországon közlekedni, és néha életveszélyes motorozni még akkor is, ha történetesen nem vagyunk ámokfutók. „Tizennyolc éve motorozom és robogózom én is, rendszeresen túrázom Európa számos országában és mégis csak nálunk tűnik ez a közlekedési forma a közlekedés alulnézetének.”

Az Erzsébet híd forgalma a cikk megírásának reggelén pontosan ugyanolyan volt, mint a baleset napján. Idegesítően lassú. Nyolc óra körül mindkét Pest felé menő rendes forgalmi sáv bedugult, és az átkelési sebességnek nem használt az sem, hogy Pesten sávelhúzással szűkítették az autósok útját egy felújítás miatt, sőt, a belsőből a középsőre, onnan pedig a buszsávra hajtva lehet kikerülni a munkaterületet.

Rengetegen vannak, akik a híd harmadánál vagy félúton döntenek úgy, hogy a záróvonallal nem törődve a buszsávon folytatják az utat, és indexelés nélkül már húzzák is a kormányt jobbra. Erről videót lentebb láthattok!

Nagyon érdekes ez a fajta autós, mindenhol találkozni vele. Egy ideig nagyjából a KRESZ körvonalai közt marad, de ez frusztrálja, ezért a dugóban ülve felülkerekedik benne a sietési kényszer, így végül csatlakozik azokhoz, akik eleve bárhol elsők akarnak lenni és vesztesnek érzik magukat, ha egy nap véletlenül több szabályt is betartanak.

Ha jobban megnézzük a képeken a halálos baleset után, a helyszínelők által hátrahagyott skicceket, látni, hogy a buszsávon érkező Yamaha vezetőjének vesztét is egy ilyen, féltávon fellázadó autós okozhatta. 

A rendőrök szaggatott vonallal határolták körül a motor keréknyomát. Ha ezt, illetve a többi jelölést összenézzük azzal a fotóval, amelyen látszik, hová csapódott be a motorjáról lerepülő áldozat, illetve hol landolt végül a Yamaha roncsa, miután kiszakadt az első futómű, fájdalmasan egyértelmű következtetésre jutunk.

Fotó: Zách Dániel / Totalcar

A Yamaha FZ6 vezetője Budáról jött,  munkába mehetett, mint sok százan, akik belátták, hogy a belvárosban a motor és a bringa az optimális eszköz. Majdnem átért Pestre, de a pesti hídpillér előtt egy fekete Toyota RAV4 vezetője úgy érezte, eleget szívott a szabálykövetőkkel, inkább a buszsávon rövidíti le az átkelést. Ha pedig jön egy rendőr, legfeljebb azt mondja, a pesti hídfőnél lévő terelőtáblának engedelmeskedett a manőverrel, kvázi túlteljesítve az elvárást.

Vagy belenézett a tükörbe a manőver előtt, vagy nem, de inkább nem. Vagy látta a motort, vagy nem, de ha látta is, összeütköztek. A motor és vezetőjének csúszásnyomai a járdán láthatóak most is. A hídpillér Budára néző oldalán csapódott be először a motor, itt le is verte a festéket az oszlopról, de már vezetője nélkül visszazuhanhatott az úttestre, mert ott később további nyomok láthatók. Ez magyarázná azt is, hogy mit keresett a roncs a hídpillér Pestre néző felén.

Fotó: Zách Dániel / Totalcar

Akik Budáról már eleve a buszsávon érkeznek, nem jelentenek közvetlen életveszélyt, ők egyszerűen csak szabálytalanok. Akik viszont a záróvonalat ugorják át hirtelen, bármikor elüthetnek egy újabb motorost, de legjobb esetben is összeütközhetnek egy taxival, busszal, rendőrrel, mentővel. Vagyis bárkivel, aki a motorosokon kívül legálisan használja a buszsávot. Igen, a motorosok sok éve legálisan buszsávoznak, ezt jogszabály engedi meg nekik, ezért számítani kell rájuk mindenhol. 

Amikor valaki az Erzsébet hídon féktávon, sőt, reakciótávon belül húzza rá a kormányt egy ötvennel a buszsávon haladó motorosra, gyakorlatilag eldönti a sorsát. Az autó éket formál magából a motoros útján, akinek esélye sincs felugratni a híd nagyon magas járdájára. A többi csak a sebességtől függ, de a tereptárgyak távolságától függően akár ötvennél is lehet itt akkorát esni, hogy az embert zsákban vigyék el a helyszínről, mint azt az embert, aki miatt ez a cikket íródott.

A Totalcar.hu az ügyben megkereste a Budapest Közút Zrt. sajtósát, mivel az egyik villanyoszlopon egy  bármilyen irányba forgatható dómkamera található. Mint kiderült, a kamera működött és felvette az esetet, ahogy rögzíti a percenként ötösével történő szabálysértéseket is. 

A térfigyelő kamera jelenléte ellenére nem tűnik úgy, hogy bármi meg tud változni az Erzsébet hídi veszélyzónában, illetve bárhol, ahol a szabályokhoz tetszőlegesen viszonyuló őrültek közlekednek. Mindenhol látunk olyan autósokat, akik képtelenek megérteni, hogy még akkor sem haladhatnak rajta folyamatosan, ha időre rohannak, ha van a zsebükben bírságra való pénz, és akkor sem, ha egy Erzsébet hídnyi távolságot is képesek úgy megtenni, hogy jobbra indexelnek, jelezve, hogy a túlparton lefordulnak jobbra.

Forrás: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/09/17/miert_halt_meg_a_motoros_az_erzsebet_hidon/

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés