Az applikációba előre fel lehet vinni a legfontosabb egészségügyi tudnivalókat, így a mentésirányító a riasztással egyidejűleg azonnal látja például a bajbajutott korát, nemét és gyógyszerérzékenységeit. A szuperpontos helymeghatározás pedig a mentőautó kiérkezését segíti. – írja a 24.hu
Írják továbbá:
„Az ÉletMentő app gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az app elérhető lesz Androidra és iOS-re is, és közvetlenül az alkalmazásból lehet segélyhívást indítani.
Egyik nagy előnye, hogy tárolja az előre feltöltött egészségügyi adatokat, amik megjelennek a diszpécser monitorján és akár a mentőautóban található táblagépen is. Így a riasztással egyidejűleg olyan fontos tudnivalók is a mentőszolgálat rendelkezésére állnak – pl. a beteg kora, neme, gyógyszerérzékenységei – amiket a diszpécser csak hosszas beszélgetés során tudna meg. Vészhelyzetben ezek a percek is számítanak.
Az alkalmazás másik erőssége a szuperpontos helymeghatározás. A precíz rendszernek köszönhetően azt is látja a mentő, hogy melyik épületrészben van a bajbajutott. Ez különösen akkor fontos, ha a bajbajutott a segélyhívást követően eszméletét veszti, és emiatt nem tudnak vele kapcsolatba lépni.
Az app a POI adatbázisának köszönhetően megtaláljuk a hozzánk legközelebb eső gyógyszertárak, kórházak, defibrillátorok, ügyeletek elérhetőségeit is. Tartalmaz továbbá egy elsősegélynyújtó kisokost, arra az esetre, ha nekünk kell elsősegélyt nyújtanunk. Fontos továbbá, hogy az ikonos megoldásnak köszönhetően az alkalmazást az is tudja használni, aki nem tud beszélni vagy nem érti a nyelvet.
„Az ÉletMentő applikáció bevezetése több szempontból megkönnyíti a mentők munkáját, nagyon fontos eleme, hogy a hívás kezdeményezőjének számos adata azonnal láthatóvá válik számunkra.” – mondta az app bevezetéséről szóló szándéknyilatkozat aláírásakor Dr. Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója.
Az ÉletMentő már három országban – Csehországban, Ausztriában és Szlovákiában – sikeresen működik a helyi Vodafone Alapítványok munkájának köszönhetően, ahol eddig több mint egymillióan töltötték le az alkalmazást, és kb. 30.000 riasztást érkezett ezen keresztül. A hazai alkalmazás fejlesztése során felhasználják e három ország tapasztalatait, de kifejezett cél, hogy egy teljesen lokalizált,
a hazai igényeknek megfelelő tartalom jöhessen létre.”
„A Vodafone Alapítvány törekvése, hogy a mobiltechnológiai vívmányokat a közjó szolgálatába állítsa, főleg egy olyan kiemelten fontos területen, mint az egészségügy. Ha ezzel az applikációval csak egyetlen ember életét megmentjük, akkor már megérte.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese és a Vodafone Alapítvány kuratóriumának tagja. – „A mobiltechnológia és az orvostudomány jövője egyre inkább összefonódik, és ez az applikáció egy jelentős lépés a jövő irányába.”
Fontos tehát, hogy Magyarországon hamarosan elérhető lesz!
MEGOSZTOM: