Úgy tűnik egyelőre csak a Biztosítók Országos Szövetségének sikerült mindenki számára elfogadható javaslattal előállnia.
Eszerint teszt jelleggel bizonyos szakaszokon reggel 6 és este 10 óra között 130 kilométer per órában kéne meghúzni a felső határt és megfigyelni, hogy ezáltal csökken-e a balesetek száma, illetve változik-e a gazdaság dinamikája. A teszt már jövőre elkezdődhet.
Életveszélyes száguldozás, vagy évtizedes német sajátosság – erről vitatkoznak az autógyártás európai fellegvárában, Németországban. A rendőrök szakszervezete évek óta kéri a kormányt, hogy vezessen be sebességkorlátozást az autópályákon, de legalább fogadjon fel független szakértőket, akik megvizsgálják, hogy milyen hatással lenne a közlekedés biztonságára a táblák kihelyezése.
A szociáldemokraták támogatják a kezdeményezést, sőt Svenja Schulze, környezetvédelmi miniszter szerint nem csak emberéleteket mentene a lassítás, de az üvegházhatású gázok kibocsátása is csökkenne. – írja az euronews.com
Ez a terület viszont a közlekedési minisztériumhoz tartozik, melynek vezetője Andreas Scheuer hallani sem akar a szigorúbb szabályozásról. Szerinte amellett, hogy a korlátlan száguldás már-már német hagyománnyá vált, a több százezer ingázó életét is megnehezítené.