Segíts havi 3.000 Ft-tal, hogy folytathassuk!

Köszönjük, hogy mellettünk állsz és támogatod közös céljainkat!

Ez önkéntes, havi támogatás a BpiAutósok.hu sajtótermék részére. Nem jár érte konkrét ellenszolgáltatás, csupán a működésünket támogatod vele. Magasabb, egyszeri összeggel itt tudsz minket támogatni.


Ez az autók fekete doboza: az eszköz már megvan a gyorshajtókkal szemben

A balesetek csaknem harmada a gyorshajtás miatt történik, és bár meglepő lehet, de autópályán akár két futballpálya hossza is szükséges lehet, ha hirtelen kell benyomni a vészféket. A Heti Napló riportjából kiderül, a rendőrök szerint mikor következhet be áttörés a sebességtúllépés megakadályozásában és szó esik azokról is, akik jellemzően veszélyforrást jelentenek az utakon: az aranyifjakról és az életükkel elégedetlenkedőkről is. – írja az atv.hu

Hirdetés

Írják továbbá:

„A legfőbb gyilkos, ha lehet ezt így mondani, az a gyorshajtás” – ezt nyilatkozta egy rendőr alezredes a Heti Napló című műsornak, amelynek egyik riportja a Magyarországon is sok halálos áldozatot követő közúti baleseteket dolgozta fel. Néhány héttel ezelőtt ugyanis Szentendrén vesztette életét egy férfi, akinek autóját egy, a sávjába áttérő másik autó a kerítésnek csapta.

Bár még nem bizonyosodott be, hogy valóban gyorshajtás áll-e a háttérben, a Heti Naplónak nyilatkozott az áldozat fia, aki biztos ebben. Egy másik esetben pedig egy érettségire készülő 18 éves lányt gázoltak halálra húsvét előestéjén Cegléden. A rendőrség még itt is vizsgálódik, de az szinte biztos, hogy egy gyorsan hajtó BMW-s ütötte el a lányt. A ceglédiek egyébként már többször jelezték, hogy éjszakánként néhány renitens fiatal gyorsulási versenypályának használja a közutat, de mindhiába: nem történt semmi.

A több száz lóerős járgányokkal egyébként könnyű száguldozni, megállni viszont annál nehezebb – ezt is tesztelte a riporter a közlekedésbiztonsági szakemberrel. 30 kilométer/órás átlagsebességnél – vészfékezés esetén – két szökkenésnyi távolság alatt áll meg a járgány, 60-as sebességnél viszont ez a féktáv nem a duplájára, hanem a négyszeresére nő, míg egy autópályán – bár döbbenetes – akár két futballpálya hossza is szükséges lehet a megálláshoz 130-as átlagsebességnél. Ez persze csak abban az esetben igaz, ha száraz az út és még a gumik is megfelelő állapotban vannak.

A balesetek egy részét egyébként – nem meglepő módon – a gyorshajtás okozza. Ennek hátterében viszont több dolog is állhat. Csörgő László közlekedésbiztonsági szakértő szerint sok esetben a szülők megveszik a méregdrága, erős autót az aranyifjaknak és amíg ez megtörténik, addig balesetek is lesznek. Az is különösen veszélyes – hangzik el a riportban –, ha például az illető iszik is a gyorshajtás előtt, mert az ittas vezető legtöbbször nem is tudja, hogy mennyivel megy.

Hirdetés

És persze ott vannak azok is, akiknek valami bajuk van saját életükkel, és a gázpedálon élik ki a frusztrációjukat, ezáltal másokra is veszélyt jelenthetnek az úton. A rendőrség munkatársa úgy véli, akkor következhetne be nagy áttörés a sebességmérésnél, ha majd a személygépkocsikba is beszerelik a tachográf nevű műszert, amely lényegében az autó fekete doboza lesz.

Ebből utólag is ki lehet majd olvasni, hogy mennyivel ment a sofőr egy baleset előtt. A technika egyébként már megvan, és előbb-utóbb használni is fogják.

MEGOSZTOM:

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen finanszírozó szervezet. Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!