Itt a bizonyíték arra, hogy nemcsak a legújabb szupermodern autók bánhatnak kesztyűs kézzel a környezettel.
A jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint Magyarországon négyféle jármű kaphat zöld rendszámot. Ilyenek a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik (5E), illetve a nulla emissziós, a környezetet lokálisan a legkisebb mértékben sem szennyező járművek (5Z). Továbbá a külső töltésű, plug-in hibridek (5P) is megkaphatják a zöld rendszámot: az elektromos-benzines vagy elektromos-dízel meghajtású modelleknek tisztán elektromos üzemben minimum 25 kilométert meg kell tudniuk tenni. A hatótávnövelős plug-in hibridek (5N) is zöld rendszámozhatók, amennyiben tisztán elektromos módban legalább 50 kilométert maguk mögött tudnak hagyni.
Az 1948 és 1990 között az összes variánsát tekintve mintegy 9 millió példányban gyártott Citroën 2CV alaphelyzetben könnyen kikövetkeztethető módon a fenti négy közül egyik kategóriába sem sorolható be, így hazánkban hivatalosan nem kaphat zöld rendszámot. Ezen a Baja városában készült felvételen azonban egy olyan Citroën 2CV látható, mely büszkén viseli a számos kedvezménnyel járó rendszámot:
Hirdetnél itt??? Katt ide!
Hirdetés
Ebben a konkrét francia járgányban ugyanis nem egy léghűtéses kéthengeres benzinmotor rejtőzik, hanem egy villanymotor és némi akkumulátorkapacitás, amit utólag szereltek a 75-80 km/h végsebességű kocsiba.
A kacsa becenevű járgányhoz komplett elektromos átalakító szett vásárolható, ami nem olcsó mulatság, hiszen 1,3 millió forinttól indul a legegyszerűbb, 30-60 kilométeres hatótávot biztosító kiszerelés. Ha 100 kilométernél nagyobb hatótávra vágyunk, akkor a lítium-ionos komolyabb átalakítás akár 2-3 millió forintba is kerülhet.