SOS Mobilgumis
hirdetés

Már velünk tartasz?


Döntött a Fővárosi Közgyűlés: lesz dugódíj

Döntött a Fővárosi Közgyűlés: lesz dugódíj

2019-05-29 Facebook By bpiautosok.hu

Villámgyorsan lezajlott a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése, az MSZP és a DK képviselői ugyanis az ülés elején elhagyták a termet, tiltakozásul, hogy a fideszes többség nem vette napirendre a patkányhelyzetet kivizsgáló bizottság felállítására vonatkozó javaslatukat – írja az index.hu

A másik vitás ügy egy tervezett újpesti íjászközpont miatti fakivágás volt. A javaslatot az ülés elején visszavonták, mert mint Wintermantel Zsolt újpesti polgármester közölte, önkormányzati kampányidőszakban nem lehet ilyen ügyeket normális mederben megtárgyalni.

A napirendi vita után szinte ellenvetés és hozzászólás nélkül elfogadták a képviselők a 70 előterjesztést. Ezek között a fontosabbak:

  • módosították a szmogrendeletet, tovább korlátozva a szmogriadókor használható gépkocsik körét (októbertől az Euro 5-ös dízelekre is vonatkozik majd a korlátozás);
  • elfogadták, hogy további hétmilliárd forintot költsenek a Rác fürdő megvásárlására;
  • rábólintottak a dugódíj majdani bevezetését tartalmazó mobilitási tervre;
  • és megszavazták, hogy legyen Szent István-szobor Újlipótvárosban.
- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Mi is az a mobilitási terv?

A most elfogadott Budapesti Mobilitási Terv a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazza, méghozzá fontossági sorrendben, különböző finanszírozási keretekkel számolva. Ebből a tervből kiderül, mi épülhet Budapesten a következő 6–11 évben. A három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig. A mobilitási terv ide kattintva letölthető, a dugódíjas rész a 85. oldaltól található.

Mi is az a dugódíj?

A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak: Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be, hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére. Az akkori terv szerint az első lépcsőben lett volna egy Budapest-matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára 5000 forint lenne évente. Második lépcsőben lehet egy szűkebben vett 2. belvárosi zóna, külön díjjal. Ennek határát nem tudni, de Tarlós szerint inkább a városmagot védené. A díj összegét még nem határozták meg. A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek.

Forrás: index.hu

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Interjú: Ez lett a Blahán történt baleset vége

Érdekelhet



100% FIGYELEM! Koncentrálj a Vezetésre!

Támogatóink

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Itt is kövess…

KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT:


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL
csatornánkon várunk
89.5 Music FM Fittikémmel

Társ-oldalaink




e-autosok.hu
Elektromos autók – Tesztek – Hírek