VILÁGGÁ KÜRTÖLNÉD?
Küldd be nekünk itt:
videó, fotó, bármi...

Csúszik az M0-s utolsó szakaszának tervezése


SOS Mobilgumis
SOS Autóklíma töltés
hirdetés

A körgyűrű első szakasza 1990-re készült el, a 6-os főutat kötötte össze az M5-ös autópályával. A többi már történelem.

Most ott tartunk, hogy a 2×2, néhol 2×3 sávos autóút az 1-es főúttól, Budaörstől indulva dél, kelet és részben észak felől, 77 kilométer hosszon vezeti el a tranzitforgalmat. Valamivel több mint 30 kilométer hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a kör.

2016 nyarán így néztek ki az M0-s utolsó szakaszának lehetséges nyomvonalai
2016 nyarán így néztek ki az M0-s utolsó szakaszának lehetséges nyomvonalai

Nem véletlenül hagyták a végére ezt a szakaszt, mert nehéz terepviszonyok között, a budai hegyeken át húzódik majd a gyorsforgalmi. Több alagutat és viaduktot kell építeni, ami alaposan megdrágítja a beruházást.

2022 a bűvös szám

Az M0-s befejezéséről sokféle időpontot hallhattunk már. Legutóbb ősszel a Miniszterelnökséget vezető Lázár János az egyik Kormányinfón arról beszélt, hogy még 2017-ben le akarják zárni a vitákat a nyugati szektor nyomvonaláról. Ezután kiválaszthatják a kivitelezőt, és az építkezés 2022-ben be is fejeződhetne. A Magyar Idők 2017. október 2-i cikke szerint meghirdették az eljárást a 10-es főút és az M1-es autópálya közötti rész (nyugati szektor) megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére.

Az index.hu elküldte kérdéseit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt-nek. Válaszukból kiderült, hogy ez az eljárás eredménytelenül zárult, újat kell kiírni, ami várhatóan 2018 első negyedévében fog megjelenni.

A 11-es és a 10-es főutat összekötő résznek (északi szektor) van környezetvédelmi engedélye, és elkészültek az engedélyezési tervek is, az építési engedély megszerzése folyamatban van.

Az M0-s nyugati szektorának még nincs elfogadott végleges nyomvonala, ezért még az érintett önkormányzatokkal sem egyeztettek róla.

Arra a kérdésre, hogy tartható-e a 2022-es határidő, a NIF azt válaszolta, hogy egy kormányhatározat szerint az előkészítési munkákat 2020-ban be kell fejezni, „a további feladatok előrehaladása, ütemezése stratégiai döntések, NFM általi elrendelés és források rendelkezésre állásának függvénye”. A várható költségekről még korai beszélni.

És mi lesz a pilisi autóúttal?

A lap rákérdezett a pilisi településeket átszelő 10-es főutat tehermentesítő M10-es autóútra is, a NIF válasza szerint „a Budapest – Kesztölc közötti 24,4 km hosszú szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel”, de a további feladatokról és a pénzről a minisztériumnak kell döntenie.

A kormány a múlt év végén ambiciózus útfejlesztési tervet jelentett be. 2022-ig körülbelül 900 kilométernyi négysávos utat építenének vagy készítenének elő, ezzel a hazai gyorsforgalmi hálózat teljes hossza öt éven belül meghaladná a 2100 kilométert.

MEGOSZTOM:


CÉGEK FIGYELEM!
Elindítottuk a heti,
cikk-közi banner lehetőséget!
...Kérj ajánlatot itt...

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Tetszik oldalunk?

Támogatóink

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Itt is kövess…


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ

CSATLAKOZZ ITT:


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


AUTÓTESZTEKKEL
csatornánkon várunk
89.5 Music FM Fittikémmel

Legfrissebb

Hirdess nálunk

TURBÓZD FEL VELÜNK CÉGED KOMPLETT KAMPÁNNYAL

Banner PR cikk Termék, szolgáltatás bemutatás (Élő, vagy vágott videó)

Kérj egy ajánlatot ide kattintva!

Társ-oldalaink




e-autosok.hu
Elektromos autók – Tesztek – Hírek

Vélemény, hozzászólás?