A Continental szerint az általuk készített féktárcsa az autó egész életén át kitart, így egybe lehet építeni a felnivel.
Az elmúlt években nemcsak az autókat érintette az autóipari fejlődés. A Goodyear például gömb alakú kereket fejlesztett, a Michelin pedig megcsinálta az abroncsot, ami soha nem kap defektet. Most a Continental rukkolt elő egy újdonsággal, ám ezúttal nem (csak) a gumin van a hangsúly.
A cég egy olyan kerék koncepcióját villantotta meg, amit kifejezetten elektromos járművekhez tervezett. A Continental megoldásának lényegét az alábbi képen látható, csillag alakú alkatrész adja, ami lehetővé teszi, hogy a féktárcsát egybe lehessen építeni a felnivel.
A fejlesztők szerint a rendszer nagy előnye, hogy így az egész futómű könnyebb lesz – nem beszélve az egyszerűbb felépítésről –, ráadásul jóval halkabbá is válik az egész szerkezet. A legfontosabb tulajdonsága azonban, hogy jóval tovább tart majd, mint a hagyományos változat, és ezen a ponton kerül képbe, hogy miért is építenék egybe a felnivel.
Az elektromos autók ugyanis a fékenergia-visszanyerő rendszernek köszönhetően a féktárcsa jóval kevésbé kopik, mint a hagyományos változatok esetén. A Continental mostani fékrendszere is ugyanígy működik, ők azonban azzal számolnak, hogy akár az autó teljes élettartama alatt sem kell féktárcsát cserélni. Emiatt úgy döntöttek, hasznos lenne összeszerelni a felnivel.
A magunk részéről kíváncsian várjuk az első prototípust.