Kísérleti jelleggel „új” forgalomtechnikai megoldást vezetett be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 11-es főút M0-ás csomópontjának körforgalmánál.
A cipzár-elv alkalmazásától a társaság a torlódások mérséklődését várja – mondta el a sajtó képviselőinek a helyszínen Pásztor Zoltán, a cég Pest megyei igazgatója pénteken az új megoldás bemutatásakor.
A Németországban és Ausztriában már sikerrel működő cipzárrendszer kísérleti bevezetésekor azért erre a helyszínre esett a választás, mert ennek a szakasznak az átlagos napi forgalma mintegy 55 ezer jármű. Ez egyúttal az ország legnagyobb forgalmú – nem autópálya – közútja.
A cipzár-elv alkalmazásával – amikor a vezetők önként maguk elé engednek egy-egy autót – jelentősen csökkenthető a dugók kialakulásának esélye – magyarázta az igazgató.
Kiemelte: a kialakított forgalmi rend és jelzések abszolút egyedülállónak számítanak Magyarországon, a hatályos KRESZ-ben egyelőre nincsenek erre vonatkozó leírások.
Ennél a megoldásnál is a KRESZ szabályai érvényesek, ugyanakkor az udvariassági szempontok sokat segíthetnek a folyamatos és zökkenőmentes haladás elérésében.
A sikeres alkalmazáshoz szükség van az autósok együttműködésére, egymással szembeni toleranciájára és megértésére.
A Magyar Közút a bevezetéssel szemléletváltást szeretne elérni, és a továbbiakban folytatni szeretné ennek a megoldásnak az alkalmazását…
A 11-es főúton Szentendre felől érkezőket egy hete már azok a figyelmeztető, előjelző sárga táblák fogadják, amelyek az ábrák mellett azt kérik a sofőröktől: „Segítse a besorolást”.