Eddig az év híre az import használt autókra vágyóknak – amelyet a Totalcardolgozott fel részletesen –, hogy január elsejétől a külföldről behozott autókra is kell eredetiségvizsgálatot csináltatni az első magyarországi forgalomba helyezés előtt.
Eddig kizárólag a belföldi piacon megforduló, illetve az Európai Gazdasági Térségen kívülről származó járműveket kellett megvizsgáltatni az átíratás előtt. December 30-án viszont egy kormányrendelettel megváltoztatták a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló rendeletet, így januártól a külföldről behozott használt autók is kivétel nélkül kizárólag a vizsgálat után kaphatnak magyar rendszámot.
Az autó motorméretétől függően 17-20 (teherautóknál 22) ezer forinttal fejeli meg a külföldről behozott autók üzembe helyezési költségeit – írja a Totalcar.
Mindez alapvetően egy-két tipikus csalási módszer ellen hatékony lehet, mint például a klónozás, vagyis amikor egy lopott autóba beütik egy hozzá teljesen hasonló, de teljesen máshol lévő autó alvázszámát, majd továbbértékesítik, elvileg tiszta papírokkal. Eddig itthon csak azt ellenőrizték, hogy a gyári azonosítószámok ugyanazok legyenek az autón, mint a papírjain, mostantól viszont a számok eredetiségét is vizsgálják.