Hirdetés
Gondolkodtató
Bevezetik a dugódíjat, valamint öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba
Bevezetik a dugódíjat, valamint öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba
Hirdetés

Az RTL Híradónak adott interjújában mondta a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes, Dorosz Dávid.

Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén.

A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak: Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be , hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére.

Hirdetés

Az akkori terv arról szólt, hogy az első lépcsőben lesz egy Budapest-matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára a tervek szerint 5000 forint lett volna évente. Második lépcsőben pedig kialakítottak volna egy szűkebben vett 2. belvárosi zónát, külön díjjal. Ennek határát nem határozták meg, de Tarlós akkor úgy nyilatkozott, hogy inkább a városmagot védené. – írja az index

A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek.

Jelenleg ugyanakkor törvény tiltja, hogy önkormányzat (személyautók esetében) díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.

Forrás: index.hu
Borítókép: illusztráció


MEGOSZTOM:

Minket követhetsz 😉

Támogatóink

Hirdetés

Hirdetés

Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELLŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája