A hibrid és az elektromos autók térnyerése miatt a kézi váltós autók szépen lassan elkezdenek kihalni, ugyanis az elektromos és hibrid hajtású autók felépítésükből fakadóan vagy egyáltalán nem igényelnek a hagyományos értelemben vett váltót vagy a mechanizmus bonyolítaná őket. – világított rá a Totalcar.
De nem csak ez a trend az, ami miatt búcsút inthetünk hamarosan a „málnakeverőnek”.
A biztonsági funkciók – mint például a vészfék asszisztens, ami egy igen hasznos extra – nem igazán működnek együtt a hagyományos, kézi váltókkal, vagyis együttműködhetnek, de kellemetlen kompromisszumok árán.
Kézi váltó esetében A Mazda például vészfékezés esetén egyszerűen lefullasztja a motort.
Általánosan elmondható, hogy Európában drasztikusan visszaestek a kézi váltós autó eladások, gyakorlatilag márka-függetlenül.
Néhány klasszikus, nagyobb múltra visszatekintő sportos modell esetén azért elérhető maradhat még sokáig az egyébként ódivatú – de sportautók esetén érthető – manuális kapcsolás, ám a hagyományos váltó szerelmeseinek fel kell készülnie, hogy kénytelenek lesznek feláldozni magukat a kényelem oltárán.