Az M0-s autóút befejezésének az esélyeit latolgatja a G7.hu, és a dolgok mostani állása szerint nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy a közeli jövőben bezárul a körgyűrű.
Az M0-s első szakasza 1990-re készült el, a 6-os főutat kötötte össze az M5-ös autópályával. A 2×2, néhol 2×3 sávos autóút az 1-es főúttól, Budaörstől indulva dél, kelet és részben észak felől, 77 kilométer hosszon vezeti el a tranzitforgalmat. Valamivel több mint harminc kilométer hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a kör.
A G7 felidézte, hogy a Magyar Közlöny tavaly december 28-i számából kiderült: számos út- és vasútfejlesztési tervet átírt a kormány.
A LEGÚJABB TERÜLETFEJLESZTÉSI TÉRKÉPRŐL ELTŰNT AZ M0-S NYUGATI SZAKASZA.
Az elképzelések szerint bezárulna az autópályagyűrű Budapest körül, de nem kör, hanem inkább zsák alakja lenne, és nem végig M0-snak hívnák. A budai oldalon az M100-as és az M10-es utak zárnák le a jelenleg körülbelül háromnegyed kört.
A NIF 2017-es tervein még együtt szerepelt az éppen R11 néven emlegetett M100-as és az M0-s nyugati szektora a 2022-ig tervezett projektek listáján.
Az M100-as Esztergomot kötné össze az M1-es autópályával. 2020 közepén elkezdődhet az építkezés, és 2022-23-ban át is adhatnák a forgalomnak.
Időközben megépülne az M10-es is Kesztölc és Budapest között. Korábban a NIF Zrt. azt válaszolta kérdésünkre, hogy „a Budapest – Kesztölc közötti 24,4 km hosszú szakasz rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel”.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mindez mennyibe kerülne, de a G7 szerint olcsóbb lenne, mint az M0-s 400 milliárdosra becsült nyugati szektora.
Forrás: https://index.hu/gazdasag/2019/01/06/m0_m100_esztergom_szlovakia_autopalya_gyorsforgalmi_nyugati_szektor_nif/?fbclid=IwAR0Lka3O0rxldtOl0T1dlEhMZD_JVwJZbOakSRTtFxI5gFTytAwrKAvnIxs
MEGOSZTOM: