Velünk tartasz?



Az automegosztók benzines autói is ingyen parkolhatnának a fővárosban

Az automegosztók benzines autói is ingyen parkolhatnának a fővárosban

2019-12-11 Facebook

Időpontfoglalás gumicserére: +36 30 508 4617
hirdetés

Az új fővárosi közgyűlés már az első rendes ülésén elfogadott egy olyan javaslatot, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését az elektromos autók mellett a benzinüzeműekre is. – írja az index.

A javaslat kiverte a biztosítékot az egyetlen tisztán e-carsharing cégnél, de alapvető változást hozhat a közösségi autózásban.

A csak elektromos közösségi autóval szolgáltató GreenGo a főpolgármesterhez fordult, átfogó, specifikus szabályzást sürgetve az autómegosztó szolgáltatások terén.

Mihaletzky Bálint, a cég ügyvezetője az indexnek elmondta:
Csalódásként érte őket, amikor a főváros az első ülésén egy, a zöld Budapest stratégiához nem illeszkedő döntést hozott arról, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését az elektromos autók mellett a benzinüzemű autókra is. (Jelenleg az elektromos közautókat szinte bárhol le lehet tenni, nem kell fizetni a parkolásért, a benzinüzeműek után viszont fizetni kell, ami becslés szerint autónként naponta 1500-2000 forint pluszkiadást jelent.)

Ez az esetleges intézkedés Mihaletzky szerint amellett, hogy nem környezetbarát, helyzetbe hozza, sőt ösztönzi a benzines közautókat üzemeltető carsharing cégeket az olcsóbb környezetszennyezőbb autók beszerzésére.

hirdetés

A cégvezető szerint definiálni kellene a carsharing szolgáltatást, meghatározni a legkisebb flottaméretet, meghajtást. Ha ugyanis kedvező jogszabály-változások lépnek életbe később, például a buszsáv használatára, akkor sokan megpróbálhatnak “családi” carsharinget bevezetni, hogy kihasználják a lehetőségeket.

Dorosz Dávid, a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes az indexnek azt mondta:
A határozat olyan előkészítő felülvizsgálatot céloz, amivel a carsharing megoldások terjedését elő lehet segíteni. Ezen belül kiemelten vizsgálni fogják, hogy, érdemes-e a free-floating (bárhol parkolás, lásd Lime-rollerek) helyett az állomás alapú megosztás (lásd Bubi-biciklik) erősítése. Ez utóbbi Dorosz szerint jobban biztosíthatná, hogy mindig legyen elérhető jármű, valamint könnyebb lenne az autókat lerakni, hiszen a parkolás carsharing autóval is sokszor probléma. A főpolgármester-helyettes hozzátette: természetesen csak olyan irányú módosítás fogadható el, ami egyezik Budapest zöld és klíma céljaival és a lakossági igényeket is a legjobban segíti.

A MOL Limo lenne a változás egyik nagy nyertese, hiszen 450 közösségi autójukból 300 benzines.

Ugyan a cég az induláskor azt ígérte, hogy 2020 végére a 300 benzines Volkswagen Up-ot elektromos autóra cserélik, elektromos kocsik helyett szintén benzines Kia Picantók váltják őket.

Forrás: index.hu


MEGOSZTOM:

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Érdekelhet



Nézettségünk: 2020. 4. negyedév

Médiaajánlatunk ITT!

 

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT: