Hirdetés

Gondolkodtató
Áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol csak az ott lakók hajthatnak át
Áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol csak az ott lakók hajthatnak át
Hirdetés

Jelentősen korlátozzák az átmenő forgalmat Belső-Erzsébetvárosban a nem ott lakóknak, miközben a helyi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz – mondta Niedermüller Péter, a VII. kerület polgármestere. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint inkább a mértéktartás lenne célravezető. – írja az Index

Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere elmondta, január másodikától végérvényesnek tekinthető forgalmi rend lesz érvényben a kerületben, amely miatt a nem ott lakó autósok átmentő forgalma még inkább csökkenni fog. Emellett úgynevezett áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező kerületi lakosok áthajthatnak.

Mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz

– nyilatkozta az InfoRádiónak.

A forgalomcsillapítás az egész Belső-Erzsébetvárost, tehát a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út közötti területet érinti. A polgármester elmondta, elsősorban a Dohány, a Dob és a Wesselényi utca átmenő forgalmát fogják korlátozni, ami részben már most is így van.

 „A január másodikától érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra” – tette hozzá.

Hirdetés

Niedermüller Péter megerősítette, hogy sebességcsökkentésről jelenleg nincs szó, de a főváros napirenden tartja a kérdést, hogy egész Budapesten 30 kilométer per órás zónákat alakítsanak ki. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint az a gyakorlat, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni, nemcsak súlyosan kifogásolható, hanem kontraproduktív is.

A forgalomcsillapítás mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy

– fogalmazott a szakjogász.

A 30 kilométer per órás zónák tervével alapvetően egyetért, de úgy véli, azt nem egységesen minden útvonalra, hanem csak azokra a szakaszokra kell bevezetni, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. „Viszont, ha az egyszerűsítés oltárán feláldozzák a célszerűséget, az mindenképpen rossz” – mondta Kovács Kázmér.

Forrás: index.hu / borítókép: Google Maps – Street view
Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés