A körgyűrűből jelenleg hiányzó mintegy harminc kilométer hosszú északi szakaszról már most sejthető, hogy nem lesz olcsó beruházás.
A tervek szerint az M0-s északi szakasza 2018-ban továbbépül, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. meghirdette a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a tendert – írta a magyarhirlap.hu.
Az északi szektor egyik legfontosabb és leginkább várt része a 10-es és a 11-es főút közötti szakasz, amely nyolc kilométer hosszú lesz, és nagy része alagutakban és viadukton halad. A 10-es főút bekapcsolásával a fővárosba vezető valamennyi út rácsatlakozna az M0-sra. A beruházás révén a teljes budai oldal mentesülne az Esztergom, illetve Almásfüzitő felőli forgalomtól.
A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő szakasz a Duna-hídtól, az előzetes tervek szerint, egy viadukttal kezdődik, amely a szentendrei HÉV vonala és a mellette levő 1115-ös számú út felett épül, az első alagút egyből két kilométer hosszú lesz.
Ez a létesítmény az Ezüsthegy alatt épül, és a budakalászi útnál ér véget. Ezt követően egy újabb három kilométeres alagút következik, amely a Köves-bércig tart, és itt éri el a 10-es utat. A 2×2 sávos út jelentős része tehát alagútban halad, ami jelentősen megemeli a költségeket, amiket egyelőre csak becsülni lehet.
Az ezt követő szakasz esetében, amely egészen az M1-es autópályáig tart még az is felmerült – legalábbis az első ütemben – hogy csak 2×1 sávos autóút épülne meg.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20171009_Alagut_es_volgyhid_is_kell_a_M0s_befejezo_szakaszara
MEGOSZTOM: