Hirdetés

Gondolkodtató
Akkora hiány van buszsofőrből, hogy bruttó 850 ezer, vagy akár afeletti fizetést is adnak
Akkora hiány van buszsofőrből, hogy bruttó 850 ezer, vagy akár afeletti fizetést is adnak
Hirdetés

Az MTI beszámolója szerint a BKV Zrt.-nél egyre kevesebb járművezető áll rendelkezésre, és ennek következtében az általuk ellátott feladatok elvégzése is veszélybe kerülhet. Ennek megakadályozása és megfordítása érdekében a vállalat kiemelt figyelmet fordít a toborzásra és képzésre.

A folyamatosan csökkenő járművezetői létszám elvezethet oda, hogy már nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk ezt megállítani, illetve visszafordítani.

– mondta Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes szerdán Budapesten újságíróknak arról, hogy a BKV Zrt. intenzív toborzást folytat.

A 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, és a nyáron kezdődő villamosfelújítások miatt a város több pontján is szükség lesz rá. Az új trolibuszok érkezése várhatóan mintegy 13 százalékkal növeli a trolibuszágazat teljesítményét, és így a létszámigény is nő.

A járművezetői szakma világszerte elöregedő, és a BKV-nál az átlagéletkor 51 év. A vezetői csapat megtartása és fejlesztése ezért nagyon fontos. A főállású teljes munkaidős autóbusz-vezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetőké pedig 280. A női vezetők aránya alacsony, csak 3 százalék az autóbusz- és 8 százalék a trolibuszágazatban. A korszerűsített járművek esetében azonban a munkát nők is jól végezhetik, és erről szeretnének meggyőzni érdeklődőket.

Hirdetés

A BKV Zrt. folyamatosan toboroz és képez, az idei bérfejlesztés 16 százalékos, a dolgozók megtartását segíti a munkakörülmények javítása, valamint a nyugdíjasok továbbfoglalkoztatása is enyhíti a létszámproblémákat. A vállalat hosszú távú munkalehetőséget, lakóhely közeli munkavégzést, gyakorlati idő elismerését, cafeteriát, ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is, valamint munkásszállót kínál.

Jelenleg 60-70 főt azonnali kezdéssel tudnának foglalkoztatni, de akár százat is. – hangsúlyozta Szedlmajer László.

A bérezési rendszer összetett, a minimális alapóradíj 2400 forint, a havi átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint, de akár 850 ezer forint fölött is lehet. Utóbbi nem kiugró, a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres – jelezte Szedlmajer László.

Borítókép: illusztráció – Védte a kislányt. Inkább az autó elé ment a busszal, hogy ne történjen baleset

Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés