SOS Mobilgumis
IDŐPONTFOGLALÁS GUMISZERELÉSRE:
+3670-88-585-88
- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Velünk tartasz?


A vírus bebizonyítja, hogy értelmetlen a dízelek korlátozása?

A vírus bebizonyítja, hogy értelmetlen a dízelek korlátozása?

2020-04-12 Facebook
- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Várkonyi Gábor autópiaci szakértő és autókereskedő a blogján megjelent cikkben, – amelyet változtatás nélkül közlünk – érdekes dologra mutatott rá, egy külföldi portál tartalmára hivatkozva.

” A vírus bebizonyította, hogy értelmetlen a dízelek korlátozása

Ma reggel jelent meg a Focus-ban egy igen hosszú tudományos cikk arról, hogy a koronavírus kapcsán bizonyítást nyert az a régi feltételezés, mely szerint az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.

Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett.

- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Korábban is voltak már olyan példák, amik minimum elgondolkodtatóak lehetettek volna (miért nem változnak az adatok, amikor le van zárva Stuttgart egy maraton miatt), mégsem történt semmi annak érdekében, hogy pontosan kutassanak annak kapcsán, hogy mi okozza valójában az NO2 szennyezést.

Egyszerűbb volt az autózásra fogni mindent, hatalmas károkat okozva az Euro 5-ös dízel tulajoknak és cégeknek. A dízel, ami mára lényegében tisztább, mint a részecskeszűrő nélküli benzinesek, kipontozódott azoknál, akik csak a figyelemfelkeltő szalagcímek alapján tájékozódva vesznek autót.

Ennek következtében a CO2 szintek megugrottak az EU-s forgalomba helyezéseknél.

Az egész diskurzus hamisan értelmezett adatok és boszorkányüldözés kapcsán elment egy fatálisan rossz irányba, hosszú távú súlyos következményekkel az európai iparra nézve.

Ehhez nyilván kellett a dízelbotrány is, ezt muszáj rögzíteni.

- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Semmiképpen sem azt akarom ebből kihozni, hogy maradjon minden úgy, mint eddig, illetve hogy feleslegesek azok az erőfeszítések, hogy a lehető legtisztább levegőjű városokban éljünk. Sőt, erre kell törekedni, hiszen ez mindannyiunk elemi érdeke.

Ennek kapcsán örvendetes fejlemény, hogy a városi közlekedésben egyre több megfizethető villanyautó vesz részt Európa szerte, és az értékelhető hatótávú plug-in hibridek is növelik részesedésüket a forgalomba helyezéseknél. Ez az irány jó.

A hatékony és tiszta belső égésű motor ugyanakkor nem kellene, hogy halálra ítélődjön, főleg nem olyan adatok alapján, amelyek pont az ellenkezőjét bizonyítják annak, amit évek óta mantráznak nekünk. Találjuk meg az egyensúlyt és a megfelelő eszközt a konkrét feladatra, a gazdasági hatások figyelembevételével. “

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Érdekelhet



2020-11-05 Facebook

Magazinműsor-riport: Büntetőfékezés és egy ítélet volt a téma a Kékfényben – VIDEÓ

A büntetőfékezéssel - ami sajnos mindenki által ismert fogalommá vált hazánkban -...

Nézettségünk: 2020. 3. negyedév

Médiaajánlatunk ITT!

 

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT: