Mint arról mi is beszámoltunk, a Mentőszolgálat egy posztban fogalmazott meg kritikát a buszsávokból átalakított, leválasztott biciklisávokkal kapcsolatban:
Nem sokkal később Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu reagált a bejegyzésre.
Azt írta, hogy „korábban parkolósáv volt ott, ahol a mentők szerint bosszúságot okozó kerékpársáv húzódik”, és érdekes, hogy ez korábban a mentőket nem zavarta, valamint reméli, hogy nem politikai kampányról van szó.
Az Index kíváncsi volt arra, hogy pontosan milyen széles a biciklisáv, ezért arra kérték Balogh Samut, mérjék meg a szélességet az Üllői úti helyszínen, és magyarázza el, mit miért csináltak. A mérések eredményeképp az derült ki, hogy bár szűken, de elfér a bringaúton a mentőautó.
A Mandiner most Győrfi Pált, az Országos Mentőszolgálat szóvivőjét kérdezte meg a fentebbi esetről. Győrfi azt mondta, hogy „szeretné a sajtón keresztüli üzengetést befejezni és átalakítani egy konstruktív, szakmai egyeztetéssé”. Ennek érdekében a mentőszolgálatot és a Budapest Közút képviselőit szeretnék egy asztalhoz ültetni.
Vagy mi nem mondtuk el érthetően, vagy Balogh Samu kabinetfőnök nem értette meg, hogy nem az a kérdés, hogy valahogy be lehet-e illeszteni egy mentőautót a cölöpök és a járda közé, hanem az, hogy a kieső forgalmi sáv okoz-e nehézségeket a járművek gyors és folyamatos közlekedésében
– mondta.
A másik gond, hogy a cölöpök miatt a többi kocsi sem tud lehúzódni, amikor a szirénázó mentőautó feltűnik, pedig ez nagyon fontos a mentő haladása szempontjából
– tette hozzá a szóvivő.
De meggyőződésem, hogy egyik fél sem a konfliktusok kiéleződésében érdekelt. Mi a betegek érdekeit vesszük elsősorban figyelembe, és remélem, a megbeszélések eredményeként megnyugtató megoldás születik
– fogalmazott Győrfi.
A mentőszolgálat és a főváros képviseletében Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke után az Országos Taxisszövetség is megszólalt a biciklisávok ügyében.
Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke szerint
„ha a valódi szándéka a fővárosnak arra irányult, hogy jól elkülönítse a kerékpárosokat, rollereseket a közúti forgalmi sávok szűkítésével és úgy, hogy emellett minden egyéb jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ezt sikernek könyvelhetik el, de ezzel az intézkedéssel csak tovább fokozzák a közúti járműforgalmi dugók kialakulását”.