Hirdetés

Gondolkodtató
A magyar jogosítványszerzés rákfenéje! Hol a hiba???
A magyar jogosítványszerzés rákfenéje! Hol a hiba???
Hirdetés

Mentős cikksorozatunkból ismerős inkognitóban lévő mentősofőrünk elgondolkodtató sorai:

” Általában 20-as éveikben eljutnak oda az emberek, hogy jogosítványhoz szeretnének jutni. Elmennek egy tanfolyamra, ahol előbb kereszt tanulnak, majd ebből vizsgáznak.

50 kérdés eltérően van súlyozva, de lehet 10 hibapontja a vizsgázónak. Aki azt mondja, hogy 1 ponton múlt, hogy meglegyen a vizsgája az valójában a kérdések 4-10%-ra nem tudta a választ.

Én egyszerre tettem le a B és a C jogsihoz a KRESZ vizsgát, így 4 tesztlapom volt! Összesen volt 4 hibapontom, 1 szerkezettanból és 3 Munka- és Tűzvédelemből. Az én tudásom is kopik, de 1-2 évente próbaképp kitöltök pár tesztet. Nem mindig hibátlanul, de nem elégszem meg a „megfelelt” eredménnyel.

Több tonnás járműveket vezetnek az emberek, itt kis hiba is végzetes lehet. Éppen ezért támogatnám, hogy 5 évente ismétlő vizsgát kelljen tenni minden autósnak, pszichológiai teszttel.

A sikeres KRESZ vizsga után korábban a rutinpályára vitték ki a tanulókat 10 órát tekergetni a kormányt, aztán 20 óra forgalmi vezetés következett. Ezt már összevonták és megszűnt a rutinpályás oktatás, 30 órás forgalmi vezetés van jelenleg.

Ha azt nézzük, hogy 1 óra alatt 10-12 km-t vezet egy tanuló, akkor kevesebb, mint 400 km gyakorlás után ki így, ki úgy, de jogosítványt szerezhet. Ez valakinek elegendő egy jó alap elsajátításához, valakinek ennél sokkal többre lenne szüksége, mégis jogosítványhoz jut, ha a vizsgán nem vét komolyabb hibát.

Jó példa erre, ami itt történt:

Cikkünk ebben a témában:
Meglepő mentősofőri vélemény az autóba rongyoló mentősről

A bukást sokan kudarcként élik meg, pedig az oktatóknak nem is szabadna vizsgára engedni őket.

1-2 plusz óra nem megoldás, de a tanulók ennél többet nem akarnak rá áldozni. Később sokkal nagyobb árat lehet fizetni, de ebbe senki nem gondol bele. Az oktató és a vizsgáztató meg minden felelősségtől mentesen engedi az utakra azokat, akiket nem lenne szabad.

ÉRDEKESSÉG:

A magyar vezetői oktatásnál sokkal fejlettebb az a rendszer, ahol két lépcsőben szerzik meg a jogosítványt a tanulók.

Az első lépcső nagyon hasonló a miénkhez. Ha sikeres volt a vizsga, egy kamerát helyeznek el a tanuló autójában, és annak felvételeit rendszeresen kielemzik közösen. Amíg nem vezet magabiztosan a tanuló, az ideiglenes jogosítvánnyal csak úgy vezethet, hogy mellette ül egy másik személy is, akinek régebb óta van jogosítványa.

A véglegeset akkor kapják meg, ha a videókon látottak alapján kiérdemelte.

Ez vitathatatlanul költségesebb rendszer, viszont a biztonság szempontjából sokkal jobb.”

Szerkesztőségünk véleménye ugyanez, azzal kiegészítve, hogy „bárányokat” mikor bedobják a „farkasok” közé – tanulóvezetőként, akkor manapság már az sem divat, hogy ezt jelezze a tanuló legalább a „T” betűvel! Pedig a tolakodó agresszív barom legalább látná, hogy miért töketlenkednek előtte.

Ezt egyébként kötelezővé lehetne tenni. Rendőri ellenőrzés során, ha 1 évnél frissebb a jogsi, akkor a „T” betű kötelező, ellenben kapja a büntit…

Mi a véleményetek???

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés