A leginkább polgárpukkasztó zöld rendszámosok

 BALESETI KÁRTÉRÍTÉS? 
Online ügyintézés
Szakértő csapat
 KATT IDE 

hirdetés

680 lóerős környezetkímélés! A vitatható szabályozás következtében Magyarországon akár a több száz lóerős személyautók is zöldnek minősülnek.

Magyarországon nemcsak a teljesen elektromos meghajtású autók kaphatnak zöld rendszámot, hanem azok a gépkocsik is, melyek hálózatról tölthető (plug-in) hibridek és tisztán elektromos módban képesek megtenni legalább 25 kilométert. Magyarul hazánkban nemcsak a kis BMW i3 és a kompakt Nissan Leaf kaphat zöld rendszámot (és számos kedvezményt), hanem több olyan autó is, mely elsősorban 5 méteres hosszáról, 2 tonnás tömegéről és 400 lóerõ körüli teljesítményéről ismerszik meg. Miközben a messze 5 liter alatti átlagfogyasztást produkáló legújabb (még nem plug-in hibrid) Toyota Priusra nem igényelhető zöld fémlap.

Az egyik, polgárpukkasztásra leginkább alkalmas zöld rendszámos autó a Porsche által tavaly ősszel bejelentett Panamera 4 E-Hybrid, mely 330 lóerős benzines és 136 lóerős elektromos teljesítménnyel rendelkezik. A kereken 5 méteres és 4 személyes sportkocsi 462 lóerős összteljesítménye és 700 Nm-es nyomatéka 4,6 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, a 278 km/h-s végsebességről nem is beszélve. A 2,2 tonnás járgány a mesebeli gyári adatok szerint 2,5 litert fogyaszt 100-on, és egy feltöltéssel akár 50 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromosan. Ha pedig valakinek esetleg ez sem lenne elég, akkor már meg is rendelheti a még újabb Panamera Turbo S E-Hybridet, ami 680 lóerővel, 850 Nm-rel és 50 kilométeres e-hatótávval bír. A végsebesség 310 km/h, a 0-100-as gyorsulás pedig alig 3,4 másodpercnyi időt vesz igénybe.

© Porsche

A következő delikvensünk a kevésbé sportosra, mint inkább kényelmesre hangolt, 5,1 méteres Mercedes S500 Plug-In Hybrid. A stuttgarti cirkáló esetében sem panaszkodhatunk erőhiányra, hiszen a 442 lóerős összteljesítménynek köszönhetően 5,5 másodperc alatt letudhatjuk a 0-100-as gyorsulást, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ra. A fogyasztás elvileg mindössze 2,8 liter 100 kilométerenként, és tisztán elektromosan maximum 30 kilométert képes elgurulni a zöld S-osztály.

© Daimler

Összeállításunkból természetesen egy vérbeli SUV sem hiányozhat. A zöld rendszámmal minden további nélkül ékesíthető Audi Q7 e-tron 5 méter hosszú, közel 1,8 méter magas, a tömege pedig majdnem eléri a 2,5 tonnát. Hogy egy ekkora és ilyen nehéz test 6,2 másodperc alatt gyorsulhasson 0-ról 100-ra, nagyon elkél a 3 literes dízelmotor 258 lóerős teljesítménye, melyet az elektromotor további 128 lóerővel egészít ki. A 374 lóerős összteljesítményű és 230 km/h végsebességű behemót papíron mindössze 1,9 liternyi gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, és legfeljebb 56 kilométert tehet meg e-módban.

© Audi

 

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Tetszik oldalunk?

Ajánlott

Támogatóink

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Itt is kövess…


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ

CSATLAKOZZ ITT:


INKÁBB VIDEÓT NÉZNÉL, MINT OLVASNÁL???
IRATKOZZ FEL:


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:



AUTÓTESZTEKKEL
csatornánkon várunk
89.5 Music FM Fittikémmel

Legfrissebb

Hirdess nálunk

TURBÓZD FEL VELÜNK CÉGED KOMPLETT KAMPÁNNYAL

Banner PR cikk Termék, szolgáltatás bemutatás (Élő, vagy vágott videó)

Kérj egy ajánlatot ide kattintva!

Társ-oldalaink




e-autosok.hu
Elektromos autók – Tesztek – Hírek

Vélemény, hozzászólás?