680 lóerős környezetkímélés! A vitatható szabályozás következtében Magyarországon akár a több száz lóerős személyautók is zöldnek minősülnek.
Magyarországon nemcsak a teljesen elektromos meghajtású autók kaphatnak zöld rendszámot, hanem azok a gépkocsik is, melyek hálózatról tölthető (plug-in) hibridek és tisztán elektromos módban képesek megtenni legalább 25 kilométert. Magyarul hazánkban nemcsak a kis BMW i3 és a kompakt Nissan Leaf kaphat zöld rendszámot (és számos kedvezményt), hanem több olyan autó is, mely elsősorban 5 méteres hosszáról, 2 tonnás tömegéről és 400 lóerõ körüli teljesítményéről ismerszik meg. Miközben a messze 5 liter alatti átlagfogyasztást produkáló legújabb (még nem plug-in hibrid) Toyota Priusra nem igényelhető zöld fémlap.
Az egyik, polgárpukkasztásra leginkább alkalmas zöld rendszámos autó a Porsche által tavaly ősszel bejelentett Panamera 4 E-Hybrid, mely 330 lóerős benzines és 136 lóerős elektromos teljesítménnyel rendelkezik. A kereken 5 méteres és 4 személyes sportkocsi 462 lóerős összteljesítménye és 700 Nm-es nyomatéka 4,6 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, a 278 km/h-s végsebességről nem is beszélve. A 2,2 tonnás járgány a mesebeli gyári adatok szerint 2,5 litert fogyaszt 100-on, és egy feltöltéssel akár 50 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromosan. Ha pedig valakinek esetleg ez sem lenne elég, akkor már meg is rendelheti a még újabb Panamera Turbo S E-Hybridet, ami 680 lóerővel, 850 Nm-rel és 50 kilométeres e-hatótávval bír. A végsebesség 310 km/h, a 0-100-as gyorsulás pedig alig 3,4 másodpercnyi időt vesz igénybe.
A következő delikvensünk a kevésbé sportosra, mint inkább kényelmesre hangolt, 5,1 méteres Mercedes S500 Plug-In Hybrid. A stuttgarti cirkáló esetében sem panaszkodhatunk erőhiányra, hiszen a 442 lóerős összteljesítménynek köszönhetően 5,5 másodperc alatt letudhatjuk a 0-100-as gyorsulást, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ra. A fogyasztás elvileg mindössze 2,8 liter 100 kilométerenként, és tisztán elektromosan maximum 30 kilométert képes elgurulni a zöld S-osztály.
Összeállításunkból természetesen egy vérbeli SUV sem hiányozhat. A zöld rendszámmal minden további nélkül ékesíthető Audi Q7 e-tron 5 méter hosszú, közel 1,8 méter magas, a tömege pedig majdnem eléri a 2,5 tonnát. Hogy egy ekkora és ilyen nehéz test 6,2 másodperc alatt gyorsulhasson 0-ról 100-ra, nagyon elkél a 3 literes dízelmotor 258 lóerős teljesítménye, melyet az elektromotor további 128 lóerővel egészít ki. A 374 lóerős összteljesítményű és 230 km/h végsebességű behemót papíron mindössze 1,9 liternyi gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, és legfeljebb 56 kilométert tehet meg e-módban.