Hirdetés
Hírek
A lakosság érdeke, hogy olcsón kapják a taxisok az üzemanyagot – Legalábbis szerintük
A lakosság érdeke, hogy olcsón kapják a taxisok az üzemanyagot – Legalábbis szerintük
Hirdetés

A kormány legutóbbi döntése alapján mintegy 800 ezer cégautó került ki az ársapka alól, így tehát egyre szűkebb a kör, aki még kedvezményes áron tankolhat. Kedvezményes üzemanyag tankolására jogosultak azonban például a taxisok.

A bejelentés óta „Sokan és sokféle módon keresnek magyarázatot arra, hogy a taxisok miért kedvezményezettjei az utóbbi napok kormányzati bejelentéseinek. A találgatások helyett inkább racionálisabb okai vannak a döntéseknek. A személyszállítási törvény értelmében fuvarvállalási kötelezettsége van a taxisnak, ha az utas amúgy megfelel az egyéb utazási feltételeknek. Ennek értelmében a szolgáltatás befejezése után, a számlakibocsátás pillanatában már nehéz azokat a feltételeket utólag tisztázni, hogy cégnek vagy magánszemélynek kell a számlát kiállítani” – nyilatkozta a 444.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke a katázással kapcsolatban.

Szerinte az üzemanyagok drasztikusabb árváltozása befolyásolná a tarifaképzést. Vagyis ha a taxisokra nem vonatkozna a további hatósági ársapka, akkor előbb-utóbb a tarifa emelésére lenne igénye a vállalkozásoknak.

Mivel sokan saját gépjármű hiányában kénytelenek a taxiszolgáltatást igénybe venni, ezért számukra komoly terhet jelentene a tarifa ismételt emelése. Véleményem szerint a kormány rezsicsökkentési intézkedései a lakosság érdekeit szolgálják”

– fogalmazott Metál Zoltán a lapnak adott interjúban.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szombati Kormányinfón azzal indokolta a kivételezést, hogy a taxisok esetében az üzemanyag elengedhetetlen a munkavégzéshez, és ha ezeket is piaci áron kellene tankolni, 60 százalékkal emelkednének a taxiárak.

Hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés május végén döntött úgy a , hogy Budapesten a taxis személyszállítás alapdíja 1000 forintra, a kilométerdíj 400 forintra, a percdíj pedig 100 forintra emelkedik. Tehát Budapesten rögzített tarifák vannak, vagyis a tankolástól és a benzin árától függetlenül csak akkor emelkednének a taxiárak, ha azt a városvezetés is támogatja.

Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete főtitkára szerint aggályos, ha a kormányzati döntések indoklása nem kellően megalapozott.

„Nem kívánjuk elvitatni az érintett kedvezményezetti kör hozzáférési lehetőségét az olcsóbb energiaforráshoz, de szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy nincs ez másként annál a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozásnál sem, akiknél a gázolaj szintén az egyetlen és elengedhetetlen energiaforrás, amelynek drágulása nem csak a gyártói, hanem a fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg” – fogalmazott a főtitkár.

Hiszen mintegy 15 ezer magyar közúti áru- és személyszállító vállalkozás március közepén teljes egészében kikerült a hatósági áras üzemanyagok védőernyője alól -emlékeztetett a főtitkár.

Forrás: 444.hu

Minket követhetsz 😉

Támogatóink

Hirdetés

Hirdetés

Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELLŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája