Két méretben vizsgálták a legfrissebb abroncsokat, 34-ből csak 2 vizsgázott rosszul, 7 viszont „nagyon ajánlott” minősítést szerzett. – írta meg a Origo.
A Német és az Osztrák Autóklub (ADAC és ÖAMTC) 2021-es téligumitesztjén a kompakt autókra való, igen elterjedt 195/65 R15-ös és a valamivel ritkább 225/50 R17-es méretű abroncsokat vizsgáltak.
A gumik túlnyomó többsége kirívó gyengeség nélkül, megfelelő eredményekkel zárta a tesztet,
de találtak két kiugróan rosszat is az olcsók között.
Alább olvashatóak az eredménytáblázatok, a német osztályzási rendszerben a kisebb szám a jobb eredményt jelenti az 1-5,5-ig terjedő skálán.
A 195/65 R15-ös méretben a Dunlop Winter Response 2 és a Goodyear Ultragrip 9+ azonos pontszámmal győzött, de jó eredménnyel végzett a Michelin Alpin 6 és a Vredestein Wintrac is. A legrosszabbnak a Kumho Wintercraft WP51-et találták a tesztelők, főleg a száraz pályán mutatott teljesítményével voltak gondok.
A középkategóriás és nagy autókra való 225/50 R17-es méretben szintén Dunlop-győzelem és -holtverseny született, a Winter Sport 5 a Michelin Alpin 6-ossal megosztva végzett az élen. Rajtuk kívül jó minősítést csak a Goodyear Ultragrip Perform + szerzett, de ár-érték arányban a Kléber Krisalp HP3 bizonyult a legjobbnak, amely 2,7-es osztályzatával alig maradt le az abszolút dobogóról.
Két kínai gumi végzett a legrosszabb eredménnyel, mindkettőt érdemes messziről elkerülnie az autósoknak az ADAC szerint.
A Goodride Z-507 Zuper Snow a havas viselkedésére a lehető legrosszabb, 5,5-ös osztályzatot kapta, de a zajszinten kívül szinte minden más versenyszámban is utolsóként végzett.
A Linglong Green-Max Winter UHP hangzatos neve ellenére szintén leszerepelt, nála a nedves úton mutatott teljesítmény volt borzasztó rossz, de szárazon is gyengélkedett. Bár 85 eurós árával a teszt legolcsóbbja, így sem éri meg megvásárolni.