SOS Mobilgumis
IDŐPONTFOGLALÁS KLÍMA TISZTÍTÁSRA, TÖLTÉSRE:
+3670-88-585-88
- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Velünk tartasz?


A hónapban már elindult az átállás. E10 benzin para – A régebbi motorokkal tessék vigyázni!

A hónapban már elindult az átállás. E10 benzin para – A régebbi motorokkal tessék vigyázni!

2019-12-11 Facebook
- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent. 2020. január 1-jétől hivatalosan csatlakozik a magyar piac is a környezetbarátabb üzemanyagot forgalmazók köréhez, az átállás pedig már decemberben elindul.  – írja az alapjarat.hu

A dízel és a benzin kötelező összevont bioetanol-tartalma 6,4-ről 8,2 százalékra nő, ezzel a benzinben is minimum 6,1 százalékban lesz megtalálható ez az összetevő. Az E5 (melyben legfeljebb 5 százalék volt az arány) jelzéseket a kútfejeken E10 matricákra cserélik.

A szlovákoknál hasonló döntés született, ám ott legalább 7,4 százalék bioetanolt kell tartalmazzon az E10-es üzemanyag, melyből egyébként többet is fogyasztanak a motorok a rosszabb fűtőérték miatt.
Szlovákiában jövőre már csak megemelt áron juthatnak hozzá az E5-ös 95-ös benzinhez az emberek, melyet nem is minden benzinkút tart majd meg a kínálatában az átállás miatt. A probléma pedig Magyarországon sem lesz ismeretlen az autósok egy rétegének.

Az ország mezőgazdasága és a környezet szempontjából előnyös döntés azonban negatív hatással van a régebbi benzines járműveket használókra.

Ezt ugyan nem reklámozták a bejelentéskor, de bizonyos öregebb benzinmotorokat károsíthat a magasabb alkoholtartalmú bioetanolos E10 üzemanyag. A probléma többek közt abban áll, hogy a tömítéseket kikezdi ez a benzin, így problémák léphetnek fel egyes motorok működésénél.

Alapjarat.hu olvasói fotó

- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

DAT honlapjáról letölthető egy német nyelvű PDF, melyben felsorolják, mely motortípusoknak adódhatnak gondjai az E10 üzemanyaggal. Csak néhány példát említve, a Škoda Felicia 1994 és 2001 között gyártott 1,3-as benzinesei pont olyan technológiával készültek, amelyek nem viselik el a magasabb bioetanol arányt. Ide tartoznak még a Volkswagen 2000-es évek elején gyártott 1,6-os FSI motorjai is, amiket a Golfokba is szereltek. De hogy ne csak német példák legyenek, régebbi Mazda motorok is érintettek,többek között a rendkívül nagy népszerűségnek örvendő hobbi autó, az MX-5 első és második generációs egységeire is.

Ennek az intézkedésnek sajnos a kevésbé tehetősek isszák meg a levét.

Az új konstrukciójú benzinmotorokat nem érinti ez a dolog, így aki mostanában vásárolt új autót, annak nem kell aggódnia az E10 üzemanyag miatt.

Forrás: alapjarat.hu


MEGOSZTOM:

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Érdekelhet



2020-06-18 Facebook

VIDEÓ: Karácsony Gergellyel beszélgettünk a Budapest Restart című élő műsorban

A Budapest újraindul, főpolgármesteri társadalmi egyeztetési célú élő műsor 4. részébe kaptunk...

Nézettségünk: 2020. 2. negyedév

Médiaajánlatunk ITT!

 

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT:

Társ-oldalaink