„Inkább sétáljon vagy biciklizzen” – ehhez hasonló szlogeneket kell elhelyezni a reklámokban. – szúrta ki a HVG, a Le Monde beszámolóját.
Ugyanis a francia kormányzat elfogadta azt a tervezetet, amely előírja, hogy az autóhirdetéseken olyan üzeneteket kell elhelyezni, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy fontolják meg a gyaloglást, kerékpározást, telekocsizást vagy tömegközlekedés használatát.
A beszámoló szerint szinte minden hirdetési platformnak – kivétel a rádióadások – a következő üzenetek egyikét kell tartalmaznia autóipari hirdetés esetén:
„rövidebb utakhoz válassza a gyaloglást vagy kerékpározást”. Vagy: „ingázáshoz használjon tömegközlekedést” és „vegye fontolóra a telekocsi használatát”. Emellett mindenhol meg kell jeleníteni a #SeDeplacerMoinsPolluer hashtaget, mely nagyjából annyit tesz, hogy „mozogj és szennyezz kevesebbet”.
Azok a műsorszolgáltatók és kiadók, akik elmulasztják ezeket az üzeneteket közzétenni, akár 50 ezer eurós bírságra számíthatnak.