Korábban állami támogatással lehetett megvenni a családi egyterűeket, most azonban sokat eladásra kínálnak – amit a jelek szerint nem követ a kereslet. – írja az Origo.
2019. július 1-től igényelhettek a három vagy több gyermekkel rendelkező nagycsaládosok állami támogatást legalább hétüléses új autó vásárlására, 2,5 millió forint értékben (ami a jármű vételárának legfeljebb felét tehette ki).
Ez a fajta kedvezmény 2022. december 31-én megszűnt, a program korai szakaszában vásárolt járművek pedig – a hároméves eladási tilalom lejártával – jó ideje megjelentek a magyar használtpiacon. Ám a továbbértékesítés során újabban sokan azt tapasztalhatják, hogy nehezen találnak vevőt, amit a Használtautó.hu adatai is alátámasztanak: a 7-9 személyes járművekre az előző évhez képest 15 százalékkal esett vissza az érdeklődés.
E jelenség okai szerteágazóak: túlkínálat lehet kialakulóban, magas az árszint, illetve néhányan az állami támogatási program újraindulására várhatnak. Emellett a további szempontokra, például a kategóriát korábban domináló egyterűek (MPV-k) népszerűségvesztésére is felhívja a figyelmet Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője: „a SUV-ok és crossoverek iránt erős a kereslet, kezdik kiszorítani a hagyományos karosszériaformákat a piacról; még az ikonikus Renault Espace is ilyen formát öltött, holott eredetileg MPV-ként került piacra.
A Peugeot 5008 is hasonló átalakuláson ment keresztül.” A szakértő szerint sokszor a hétszemélyes, testesebb egyterűek fenntartási költségeivel sem barátkoztak meg a tulajdonosok, és rájöttek, három gyermekkel mégis gazdaságosabb – és divatosabb – lehet egy könnyű, ötüléses kocsiba átülni.
– foglalta össze a portál.
Nagy sláger volt a nagycsaládosoknál a Dacia Lodgy: