Ausztriában perc alapú díjazásra váltott a Tesla a Supercharger töltőállomásokon az eddig kWh alapú elszámolás helyett.
Az igen bonyolult, töltési sebességtől függő, előre kalkulálhatatlan árszabás mellett nagyobb gond, hogy jelenleg többen arról számolnak be, hogy a rendszer gyakorlatilag átveri őket!
A Tesla Superchargerek túlnyomó többségén – jelenleg hazánkban is – a felhasznált energiáért kWh alapon kell fizetnünk. Idő alapú parkolási díjat korábban csak akkor számoltak fel, ha a töltés befejezését követően a töltőn „felejtettük” az autónkat, illetve a közelmúltban egyes amerikai töltőállomásokon bevezették a „torlódási díjat”, amely már 80% feletti töltöttségi szintnél ketyegni kezd, szintén perc alapon.
Ausztriában most a Superchargereken elérhető maximum 250 kW-os teljesítményt négy sávra osztották, így legolcsóbb percdíjat a 0-60 kW teljesítmény-tartományban kell fizetni, a második sáv 60-100 kW, a harmadik 100-180 kW, a legdrágább pedig a 180-250 kW-os sáv.
Az új árazási rendszer vesztesei azok az autók, amelyek épp egy tartomány alján képesek tölteni, így például egy 60-70 kW közötti teljesítménnyel tölthető típus feltöltése lényegesen többe kerül, mint egy 50-60 kW közötti teljesítményre képes autó, miközben töltési időben elhanyagolható a különbség.
Csenki Patrik, vlogger jelenleg Ausztriában él, ezért készített is egy igen részletes és megdöbbentő videót a problémákról.
Példaként, egy 28 kWh-s akkuval rendelkező Hyundai Ioniq 27 perces töltése a 13-94% tartományban, 22,634 kWh energiát felhasználva a mai naptól 15×0,63 + 12×0,31, összesen 13,17 euró. Tegnap ugyanezért a töltésért csak 22,634×0,44, azaz 9,96 eurót kellett volna fizetni. – írta meg a villanyautosok.hu portál.