Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Hírek
Olyan árazást vezetett be Ausztriában a Tesla a saját töltőhálózatának használatára, hogy kikészültek a Teslások
Olyan árazást vezetett be Ausztriában a Tesla a saját töltőhálózatának használatára, hogy kikészültek a Teslások
Hirdetés

Ausztriában perc alapú díjazásra váltott a Tesla a Supercharger töltőállomásokon az eddig kWh alapú elszámolás helyett.

Az igen bonyolult, töltési sebességtől függő, előre kalkulálhatatlan árszabás mellett nagyobb gond, hogy jelenleg többen arról számolnak be, hogy a rendszer gyakorlatilag átveri őket!

A Tesla Superchargerek túlnyomó többségén – jelenleg hazánkban is – a felhasznált energiáért kWh alapon kell fizetnünk. Idő alapú parkolási díjat korábban csak akkor számoltak fel, ha a töltés befejezését követően a töltőn „felejtettük” az autónkat, illetve a közelmúltban egyes amerikai töltőállomásokon bevezették a „torlódási díjat”, amely már 80% feletti töltöttségi szintnél ketyegni kezd, szintén perc alapon.

Hirdetés

Ausztriában most a Superchargereken elérhető maximum 250 kW-os teljesítményt négy sávra osztották, így legolcsóbb percdíjat a 0-60 kW teljesítmény-tartományban kell fizetni, a második sáv 60-100 kW, a harmadik 100-180 kW, a legdrágább pedig a 180-250 kW-os sáv.

Az új árazási rendszer vesztesei azok az autók, amelyek épp egy tartomány alján képesek tölteni, így például egy 60-70 kW közötti teljesítménnyel tölthető típus feltöltése lényegesen többe kerül, mint egy 50-60 kW közötti teljesítményre képes autó, miközben töltési időben elhanyagolható a különbség.

Hirdetés

Csenki Patrik, vlogger jelenleg Ausztriában él, ezért készített is egy igen részletes és megdöbbentő videót a problémákról.

Példaként, egy 28 kWh-s akkuval rendelkező Hyundai Ioniq 27 perces töltése a 13-94% tartományban, 22,634 kWh energiát felhasználva a mai naptól 15×0,63 + 12×0,31, összesen 13,17 euró. Tegnap ugyanezért a töltésért csak 22,634×0,44, azaz 9,96 eurót kellett volna fizetni. – írta meg a villanyautosok.hu portál.

A fentiek miatt úgy tűnik, hogy a Tesla ügyfelei afféle „béta tesztelői” lettek a rendszernek, ami egyébként nem idegen a cégtől. Remélhetőleg az „átvert” ügyfeleket valamilyen módon kártéríti majd a cég, például jóváírás formájában. Egy biztos, hogy nagyon úgy néz ki, hogy áremelésnek is felfogható az, ami történik és ez a konkurrens Ionity töltőhálózat felé terelheti a Tesla ügyfeleit Ausztriában.


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés