Mint arról mi is beszámoltunk, kb. két hétre le kellett zárni az M7-es völgyhídját, sarucserék miatt.
A két hétre lezárt Kőröshegyi völgyhíd javítása: Gőzerővel folynak a munkálatok
Az autópálya fenntartója jelezte, hogy a tervezettnél 5 nappal korábban, már ma átadják a forgalomnak a hidat.
A tervezett, szeptember 16.-i (hétfői) dátumhoz képest jóval hamarabb, már ma délután, várhatóan 13:00 órakor visszaadjuk a forgalomnak a Kőröshegyi völgyhidat, teljes szélességében. A nyári vakációra tekintettel, a munkát az iskolakezdés utánra ütemeztük a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében (szeptember 2.-án, hétfőn zártuk le a hidat).
"A tervezetthez képest korábbi befejezés többek között annak köszönhető, hogy a munkálatok előkészítése, az április próbaemelések óta folyamatosan zajlott. Munkatársaink a cserék során nem szembesültek komolyabb nehézségekkel, így a munka jó ütemben, még az előre tervezett ütemezésnél is gördülékenyebben haladt. Emiatt 5 nappal hamarabb befejezzük a munkát.
A munkálatok során közel 30 szakember, egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunkként 18 db, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelő-rendszer dolgozott azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt egyenként közel 10 tonnás szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban kiemeljük, ezután pedig az újakat azok helyére milliméter pontosan beillesszük. Az új saruk egyediek, rendelésre készültek Németországban.
Fontos hangsúlyozni, ha már lezártuk a hidat a forgalom elől, minden olyan beavatkozást is elvégeztünk, amelyek egyébként forgalomkorlátozással járnak. Elvégeztük a híd dilatációs elemeinek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben, ahol szükséges volt aszfaltoztunk és a padkát is helyreállítottuk, meggyorsítva ezzel az M7 -es autópálya szintrehozási munkálatait. Kollégáink ezen felül a szalagkorlát- és fénytörő háló javításokat is elvégezték az érintett szakaszon.
Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki: a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából (melyek egyenként 4500 tonna terhet tartanak, amikor a helyükön vannak), három már erősen elhasználódott, és cserélni szükséges. A saruk, a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere. Mindez előre tervezett munka volt, a híd biztonságos, jó állapotban van.
A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cseréljük az általunk üzemeltetett gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítunk, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is.
Ezúton is köszönjük a közlekedők és a helyiek türelmét és együttműködését!
Balesetmentes közlekedést kíván az MKIF Zrt.! Önökért dolgozunk!" - írta meg közleményében az MKIF Zrt.