Egy sor olyan vezetéstámogató rendszer terjedt el mostanra az autókban, amelyekkel biztonságosabb és kevésbé fárasztó a vezetés, illetve a parkolás. Egy új tervezet szerint ezek a rendszerek beépülhetnek a járművezető-képzés és -vizsgáztatás folyamatába – írja a Telex.
A tanulók a vizsgán dönthetnek, hogy bekapcsolva tartják-e ezeket az elektronikus segítségeket, azonban a vizsgabiztosok nem értékelik külön a használatukat. Fontos, hogy csak olyan rendszereket lehet majd használni, amelyek nem avatkoznak be közvetlenül a jármű irányításába.
Közvetlen beavatkozásnak az számít, amivel a jármű folyamatos, összetett manőverezésre képes, az viszont nem, ha az elektronika csak besegít a vezetőnek. Ennek megfelelően továbbra is tiltani fogják a teljesen önvezető funkciót, illetve az automatikus parkolási segédet, derül ki a dokumentumból.
Egy korábbi videónkban 20 éves jogosítvánnyal „vizsgáztatta” Pető Attila, Krisztiánt. Jól látszik, hogy parkoláskor akadtak problémák az autó kamerájának letakarása miatt.
Forgalmi vizsga 20 ÉVES JOGSIVAL, 500e balesetmentes km-rel a hátam mögött. Neked sikerült volna?
Én felvállaltam. Így sikerült. Balesetem még nem volt, de mindig van hová fejlődni. Nektek is! Köszönjük a lehetőséget Pető Attila – Kreszprofesszornak és a Mosoly zóna autósiskloának. https://mosolyzona.hu https://autosiskola-noknek.hu/ Attila csatornájára, a KRESZ TV-re itt iratkozz fel: https://www.youtube.com/channel/UCS1CqNuO8JEML8py-0Sablw HA TETSZETT, iratkozz fel csatornánkra! Köszönjük Támogatóinknak: http://emaki.hu/ https://www.gyertyakovacs.hu/
A vezetéstámogató rendszerek, mint az ABS, ESP, és a sávváltási asszisztens már szerepelnek az elméleti oktatásban, de most gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek a tanulók a vizsgán. Ugyanakkor ezek a rendszerek nem mindig működnek hibátlanul, például rossz időjárási körülmények között, ami kockázatot jelenthet a kezdők számára.
A szakma pozitívan fogadja a változásokat, különösen Budapesten és Pest vármegyében, ahol az oktatóautók fiatalabbak.