Jelenleg öt munkacsoportban dolgoznak a minisztérium és a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet (KTI) munkatársai más külső szakértőkkel együtt az új KRESZ-en – írta a Vezess.hu. Az új alapelveket – ha nem is mindenhol száz százalékig végleges megfogalmazásban – nyilvánosságra is hozták.
Bekerül például a szabályozásba a következő új pont, amellyel a közúti veszélyeztetések, büntetőfékezések ellen próbálnak fellépni:
1. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz,
b, tilos szándékosan hátráltatnia más forgalmi műveletét, tilos a résztvevők közötti távolságot veszélyes mértékűre csökkentenie, és tilos a közlekedés rendeltetésével ellentétes magatartást tanúsítania.
Az új KRESZ-ben lesz egy olyan alapelv, amelynek neve „elvárható döntés”. Ez alapján „aki a közúti közlekedésben részt vesz, mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a tőle elvárható biztonságos vezetéshez szükséges tudással és képességekkel rendelkezzen.”
A jogszabályalkotás következő lépéseként a gyalogosokkal foglalkoznak a minisztériumban. Ígéretük szerint még a nyáron elárulnak ezzel kapcsolatban újabb részleteket. A háttérbeszélgetés alapján beleférhet a sebességhatárok módosítása is,
de még nem tartanak ott az illetékesek.
Borítókép: illusztráció
A motorháztetőn vonszolta, miután elindult autójával. Videón a két sofőr viaskodása