Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (National Highway Traffic Safety Administration) két éven át tartó vizsgálata nyomán hozott határozata szerint az autógyártónak az érintett járművek szoftverét frissítenie és bizonyos hiányosságokat kezelnie kell, amelyek az automata üzemmódra vonatkoznak.
Az előírt beavatkozásoknak azt kell biztosítaniuk, hogy az autóvezető az automata üzemmód használatakor is irányítást gyakoroljon az autó felett, és szükséges esetben, illetve váratlan közlekedési helyzetekben, képes legyen gyorsan beavatkozni. Emellett korlátozták azon területeket, ahol az „Autopilot” bekapcsolható.
A közlekedési hatóság azután indított vizsgálatot, hogy több baleset történt az automata üzemmód használata közben, mert az bizonyos közlekedési helyzeteket nem tudott értelmezni. A kötelező visszahívás a 2012 októbere és 2023 december eleje között gyártott Model Y, S, 3 és X modelleket érinti
Borítókép: Nem fért ki a teherautó előtt a Tesla. Elsőbbséget kellett volna adni a Ferdinánd hídon
VIDEÓ: Nem fért ki a teherautó előtt a Tesla. Elsőbbséget kellett volna adni a Ferdinánd hídon