A vállalkozások jövő februártól 2025. március végéig pályázhatnak a támogatásra, amely maximális összege 4 millió forint is lehet egy 25 millió forint értékű elektromos autó esetében.
„A tervek szerint 30 milliárd forintos keretösszegből igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához, a beszerzési ár és az akkumulátorkapacitás függvényében 2,8–4 millió forint értékben” – írja az Energiaügyi Minisztérium közleményében.
Mint rámutattak, a károsanyag-kibocsátás ötödéért a közlekedés, szállítás felel, aminek túlnyomó részét a közúti forgalom okozza. A szektor zöldítése céljából hirdették meg a pályázatot, amit december 18-ig lehet véleményezni.
Jelenleg már közel 85 ezer zöldrendszámos gépjármű közlekedik a hazai utakon. Több mint felük tisztán elektromos személygépkocsi – ismertette a minisztérium
Az itt közzétett tervezet szerint:
– az igényeket 2024. február 1 és 2025. március 31. között lehet benyújtani, a támogatásra való jogosultsághoz 2026-ig le bonyolítani a beszerzést;
– a legalább két főt foglalkoztató magyarországi vállalkozásoknál, a taxisoknál csak a nem flottaszolgáltatást nyújtók részesülhetnek a támogatásból;
– kis haszongépjármű, kisbusz és személygépkocsi vásárlására adnak lehetőséget;
– tíz fő alatti cégek 1, 10-49 közötti létszámmal működők maximum 5, az 50–249 fő közöttiek legfeljebb 10, míg a nagyobbak legfeljebb 16 járművet szerezhetnek be.
Az egy cégre eső minimális támogatási érték tehát 2,8 millió, a maximális elnyerhető forrásmennyiség pedig 64 millió forint lehet – részletezi a minisztérium.
A hvg összegzése alapján a 30 milliárd forintos keretösszegből 10,8 milliárdot budapesti, 19,2 milliárdot pedig az ország többi részén működő cégek között osztanak szét, maximálisan 9375 pályázó között.
Kategóriánként ennyi jár:
Az akkumulátorok teljesítménye és a járművek ára alapján határozzák meg a támogatás mértékét, ami a személygépkocsik, illetve a maximum 9 fős kisbuszok esetében:
– a 41 kilowattóra alatti, 11,5 millió forintnál kevesebbe kerülő járművek esetében 2,8 millió,
– a 41–59 kilowattóra között, legfeljebb 14 millió forintba kerülőknél 3,6 millió,
– az 59 kilowattóra feletti, legfeljebb 20 millió forintos értékűeknél pedig 4 millió forint.
Támogatott link:
Akárhogyan is, de napelem nélkül drágább lesz az egyre inkább elektromosságra épülő világunkban az eszközeink, például villanyautónk üzemeltetése.