Az MKIF Zrt, az M1-es autópálya kezelője újabb videót posztolt a Facebookon.
„Már megint a rosszul megválasztott sebesség lehetett a hiba… Csúszós, nyálkás az út. Torlódás az M1-esen. A külső sávban már állnak a kamionok, de lassul a belső sáv is. A kamerafelvételen látszik, amint hirtelen megjelenik egy kocsi nagy sebességgel.
Az utolsó pillanatos erőteljes fékezés miatt megcsúszik, befordul a szalagkorlát felé, közben pedig az autó hátulja nekivágódik az egyik kamionnak, emiatt még párszor megpördül. A videó tanulsága szerint egyszerűen nem az út és látási viszonyoknak megfelelően közlekedhetett a vezető.
Az időjárás mostmár tényleg őszi-téli módba kapcsolt, így kérjük az autókon a téligumi használatát, hiszen köd, a pára, az eső csúszóssá varázsolja az utakat.
Ha például 110 km/h a sebességünk, akkor a fékezés megkezdéséig megtett út, vagyis a reakcióidő alatt megtett távolság nagyjából 46 méter, a fékút vizes burkolaton 97 méter (ami a száraz felülethez képest akár 30 méterrel is több lehet), így a teljes féktávolság elérheti a 113-143 métert is!
Kérünk mindenkit, hogy esős, nyálkás, csúszós időben, csökkentse sebességét és fokozott figyelemmel közlekedjen! Vigyázzunk egymásra!
– írta meg az MIF Zrt. Facebook posztjában.